سید احمد صفوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد از پایگاه های سلامت محور در میادین میوه و تره بار شهید نبی پور، شهید غیبی، شهید بروجردی و ایستگاه های مترو شهرری، جوانمرد قصاب، باقرشهر و کهریزک مستقر و فعال است و به شهروندان خدمات بهداشتی و سلامت رایگان ارائه می دهد.
وی تصریح کرد: علاوه بر این برنامه هایی دیگر نیز همزمان با هفته سلامت به همین منظور جلب مشارکت شهروندان و هم افزایی با محوریت مساجد، مدارس، سراهای محله و کانون های دیابت منطقه 20 در حال اجرا است.
وی اطلاع رسانی در خصوص بیماری دیابت و عوارض ناشی از آن با اولویت پیشگیری را از مهمترین اولویت های برنامه های شهرداری منطقه 20 در این هفته برشمرد و گفت: برگزاری همایش و کارگاه های آموزشی، غربالگری، مشاوره تغذیه، جشنواره صبحانه دیابت، مسابقه های ورزشی و فرهنگی از دیگر برنامه های مناسبتی هفته ملی دیابت است که با استفاده از ظرفیت های محلی انجام می شود.
شهردارمنطقه 20 تهران یادآور شد: برنامه های تدارک دیده شده هفته ملی دیابت با همکاری و مشارکت کانون های پیشگیری از دیابت، سمن ها، انجمن های مردمی و سازمان های غیردولتی مرتبط با حوزه دیابت و شبکه بهداشت شهرری در این منطقه در حال اجرا است.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، 19 تا 25 آبان ماه در ایران هفته ملی دیابت است و هر یک از روزهای این هفته به یک عنوان نامگذاری شده است.
منطقه 20 (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و 2 ناحیه خارج محدوده و 21 محله است.
3218 ** 6003
خبرنگار: امیر جعفری - انتشار: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.