به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی شهرداری منطقه 7، سمیه حاجوی به برنامه های مدیریت شهری در ایام سرد سال و ارائه خدمات به خانواده های درمانده اشاره کرد و گفت: خانواده هایی که وارد شهر تهران شده اند اما به هر دلیلی مشکلی برای آنها ایجاد شده و قادر به بازگشت به شهر خود نیستند از سوی این منطقه شناسایی و به مرکز خدمات اجتماعی شهرداری تهران معرفی می شوند.
وی خاطرنشان کرد: هزینه بازگشت این افراد پس از اسکان چند روزه از سوی شهرداری تهران پرداخت می شود تا بتوانند به شهر خود بازگردند.
شهردار منطقه هفت تهران در ادامه با اشاره به طرح ضربتی ساماندهی متکدیان در چهارراه ها و معابر پرتردد این منطقه افزود: این طرح با تیمی متشکل از مددکار اجتماعی، نیروی انتظامی و ناوگان جمع آوری متکدیان در معابر اصلی سطح منطقه به صورت مستمر اجرا می شود.
وی عنوان کرد: پس از تشخیص تکدی گری حرفه ای برای انجام اقدامات مددکاری، ویزیت پزشک و تشکیل پرونده، به سامان سرا معرفی و غربالگری می شوند.
حاجوی یادآور شد: همچنین متکدیان نیازمند به مراکزی چون بهزیستی و کمیته امداد معرفی می شوند.
وی گفت: شهروندان می توانند در صورت مشاهده متکدیان با شماره 137 تماس بگیرند تا در کمترین زمان ممکن جمع آوری و اقدامات مددکاری و ساماندهی آنان انجام شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/9353 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.