به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالعلی ابراهیمی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرری در حرم عبدالعظیم(ع) به حمایت های اروپایی ها از ایران در مقابل موضع گیری های خصمانه رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و افزود: اروپایی ها و آمریکایی ها منافع مشترک زیادی در حوزه های مختلف با یکدیگر دارند و آن چیزی که تجربه به ما آموخته این است که در مقاطع حساس همواره اروپاییان طرفدار و پیرو سیاست های آمریکا هستند.
وی با بیان اینکه در طول چهار سال گذشته همواره رهبر معظم انقلاب تاکید کرده اند که آمریکایی ها قابل اعتماد نبوده و عهد شکن هستند عنوان داشت: امروز ملت بزرگ ایران متحد و یکپارچه تر از گذشته پشت سر رهبر خود ایستاده اند و تاکید دارند که آمریکایی و حتی اروپاییان قابل اعتماد نیستند.
ابراهیمی ادامه داد: اقدامات و بیانات زشت و ابلهانه رئیس جمهور آمریکا باعث شد امروز ملت ایران با صدای بلند بگویند که هرگز از حمایت های خود از جبهه مقاومت، راه شهدا و رهبر خود دست برنخواهند داشت.
وی در ادامه به تحریم های سپاه و موسساتی که با این نهاد انقلابی کار می کنند از سوی دولت آمریکا اشاره کرد و بیان داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی مردمی و به نوعی ارتش مجهز ایران اسلامی محسوب می شود و هرگز در دنیا سابقه نداشته است که ارتش یک کشور تحریم شود.
ابراهیمی با بیان اینکه همواره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقاطع مختلف در کنار مردم ایران بوده و در طول هشت سال دفاع مقدس جان برکف در مقابل 70 کشور دنیا مقاومت کرده است اظهار داشت: دولت آمریکا از این جهت که سپاه پاسداران در عرصه داخلی و خارجی در کشورهای سوریه، یمن، عراق و لبنان همیشه طرفدار مظلومان است و سیاست های آنان را در منطقه همیشه خنثی کرده ناراحت است.
وی یادآور شد: امروز سپاه پاسداران در مرزهای اسرائیل غاصب پایگاه نظامی دارد و اگر رهبر معظم انقلاب اشاره نماید این رژیم کودک کش را در مدت کوتاهی با خاک یکسان می کند.
ابراهیمی در ادامه به توطئه های دشمنان در اقلیم کردستان اشاره کرد و اظهار داشت: آمریکایی ها و اروپایی ها زمانی که دیدند جبهه مقاومت و نیروها مردمی در عراق و سوریه گروهای تروریستی آنان مانند داعش را ناکام کردند موضوع همه پرسی اقلیم کردستان را مطرح نمودند که این امر نیز با دخالت به موقع دولت مرکزی عراق بدون خون ریزی خاتمه یافت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مراسم پیاده روی اربعین در عراق اشاره کرد و افزود: مراسم پیاده روی اربعین نوعی مانور در مقابل مستکبران است و مسئولان کشور باید برای رفاه حال زائران و هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم نهایت تلاش خود را به کار گیرند.
تهرام/3218//1348
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه**انتشار: محمد آجورلو
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.