به گزارش ایرنا، نمایش «سیاوش در آتش» به نویسندگی مهدی میرباقری و کارگردانی مجید علم‌بیگی برگرفته از قصه سیاوش شاهنامه است.
سیاوش وقتی در ایران به دنیا می‌آید بلافاصله توسط رستم به زابلستان می‌رود و آموزش پهلوانی می بیند. در جوانی به ایران بر می‌گردد و به کاخ پدر (کیکاووس شاه) می رود. سودابه مادر خوانده سیاوش عاشق او می شود و ...
در نمایش «سیاوش در آتش» محمد چاپاریان، احمد داودی، مریم رادپور، بهمن روزبهانی، مریم عسگری، مجید علم بیگی، حسن قدیمی ایفای نقش می کنند و آرزو احمدیان، طهور ازهدی، علیرضا اسدالهی، محمدحسین آذرگون، فرشید جوادی، محسن شاهب، صذف کشوری، زینب السادات میری، علی وارسته جونوشی در گروه حرکت نمایش هستند.
نمایش «سیاوش در آتش» تا 23 آبان ماه ساعت 19:30 در سالن استاد داوود رشیدی پردیس تئاتر تهران واقع در اتوبان امام علی جنوبی، خروجی شهید محلاتی (به سمت شرق) خیابان شهید شاه‌آبادی جنوبی، بعد از میدان مالک اشتر، خیابان شهید بقایی، جنب فرهنگسرای خاوران به روی صحنه می رود.

*اجرای نمایش «مجنون» در سالن استاد نصیریان پردیس تئاتر تهران
نمایش «مجنون» به نویسندگی سمیه نجفی خاتونی، کارگردانی امید یارندی و تهیه کنندگی احسان شمسایی تا نهم آبان ماه ساعت 18:30 در سالن استاد نصیریان پردیس تئاتر تهران به روی صحنه می رود.
در خلاصه داستان این نمایش آمده است: مهدی از اسرای جنگ است که به‌ دلیل فشارهای عصبی در آسایشگاه اعصاب و روان بستری شده و در حال ترخیص از آسایشگاه با خودکشی یکی از همرزمان خود در آسایشگاه رو به رو می شود که …
امید یارندی، محمد معین فراهانی، مریم انصاری، مهدی محسنی، پیمان زکی پور، محمد بهتری راد، آیناز یارندی، سعید نوروزی، عرفان زادگان، ایمان فخری، معراج حسن پور از جمله بازیگران نمایش مجنون هستند.

*اجرای نمایش «سومین تیر» در سالن اصلی پردیس تئاتر تهران
نمایش «سومین تیر» به نویسندگی و کارگردانی سیدمصطفی هاشمی تبار از روز چهارشنبه سوم آبان تا جمعه پنجم آبان ساعت 19 در سالن اصلی پردیس تئاتر تهران روی صحنه می رود.
در خلاصه داستان این نمایش آمده است: سینا دانشجویی نویسنده است که به همراه دوستانش قصد دارد در جواب به استادش، نمایشی را در دانشگاه روی صحنه ببرد. این نمایش روایتگر وقایعی در پس عاشورا است که اتفاقات پشت صحنه را روایت می کند.
سیدمحسن هاشمی تبار، رضا شوشتری، علی انتظاری، علیرضا نورعلی پور، امیرحسین جوانی، امیرعباس سالاری، طاها یوسفی، علیرضا گبرلو، حامد عفت منش و حسام برزگران از جمله بازیگران نمایش «سومین تیر» هستند.

*روایتی از «زنده یاد زندان قصر» در باغ موزه قصر
نمایش «زنده یاد زندان قصر» به نویسندگی کهبد تاراج و کارگردانی مهران خوش‌بین از چهارشنبه 26 مهرماه در باغ موزه قصر اجرا می‌شود.
این نمایش به شیوه محیطی و در یکی از سلول‌های زندان قصر اجرا شده و در آن احمدرضا مقدسی، عرفان پورمحمدی، جواد واحدی، صادق‌مرادی و علی پناهی به ایفای نقش می‌پردازند.
نمایش «زنده یاد زندان قصر» نگاهی به زندگی اجتماعی چند زندانی بی ملاقاتی و فراموش شده است که در زندان قصر دوره حبس خود را سپری می‌کنند.
از دیگر عوامل نمایش می‌توان به رضا بهرامی مشاور کارگردان، هومن جواهرکار و علی باقری گروه کارگردانی، کامیاب پهلوان یلی موسیقی و شایان کیانی طراح پوستر و بروشور و مهدی وزیریزدی عکاس و تیزر اشاره کرد.
نمایش «زنده یاد زندان قصر» به دلیل محدود بودن مکان اجرا، در هر اجرا تنها پذیرای 20 نفر از علاقه‌مندان است.
این نمایش تا 15 آبان ماه هر روز به غیر از شنبه ها از ساعت 19 به مدت 45 دقیقه در ساختمان شماره 2 (زندان سیاسی) باغ موزه قصر واقع در انتهای خیابان شهید مطهری، بعد از تقاطع خیابان شریعتی، میدان پلیس اجرا می‌شود.

*نمایشنامه‌خوانی «محرم زنده است» در فرهنگسرای رسانه
نمایش نامه «محرم زنده است» به نویسندگی یعقوب صدیق جمالی و کارگردانی فیاما ناصحی توسط کانون «صدا و نمایش» پنجشنبه 27 مهرماه ساعت 17 در فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی خوانش می‌شود.
سحر خزایی، منیژه ورمزیار، لیلا غنیمی، مرضیه حیدری و امیر آرام از جمله نقش خوانان این نمایشنامه هستند.
فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی در خیابان پاسداران، خیابان گل نبی، خیابان ناطق نوری، میدان قبا واقع شده است.

*خوانش نمایشنامه «شب بخیر جناب کنت» در فرهنگسرای رسانه
نمایشنامه «شب بخیر جناب کنت» به نویسندگی اکبر رادی شنبه 29 مهر و 6 آبان ماه ساعت 19 در فرهنگسرای رسانه و شبکه‎های اجتماعی خوانش می شود.
این نمایشنامه خوانی کاری از آکادمی بازیگری «ژیوار» است که با سرپرستی و کارگردانی میکائیل شهرستانی اجرا می شود.
میکائیل شهرستانی، مهین نثری، مسعود آشوری نقش خوانان و زهرا احمدی صحنه خوان نمایشنامه «شب بخیر جناب کنت» هستند.
مهدی ارجمند و کاوه آهنگرانی به ترتیب دستیاری کارگردان و موسیقی این اجرا را برعهده دارند.
علاقه مندان برای حضور در این برنامه باید از طریق سایت تیوال به نشانی www.tiwall.com/theater/night-count اقدام به رزو و تهیه بلیت کنند.

*نقد و بررسی نمایش «طپانچه خانم» در فرهنگسرای ارسباران
نمایش «طپانچه خانم» به نویسندگی امیر یاراحمدی و کارگردانی شهاب الدین حسین پور در چهارمین نشست «نقد صحنه» شنبه 29 مهرماه ساعت 15 در فرهنگسرای ارسباران نقد و بررسی می‌شود.
بهزاد صدیقی مدرس، کارگردان و پژوهشگر تئاتر، امین عظیمی منتقد تئاتر، کارگردان و نویسنده نمایش، میهمانان چهارمین نشست «نقد صحنه» هستند.
نمایش «طپانچه خانم» روایت‌گر داستان زندگی اخترالسلطنه است که سعی دارد بهداشت، فرهنگ و تمدن را در شهر خود ایجاد کند.
این اثر در سی‌ و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به عنوان اثر برگزیده این جشنواره معرفی و علاوه بر کاندیداشدن در بخش‌های نویسندگی، طراحی گریم، طراحی صحنه و موسیقی، موفق به کسب تندیس بهترین کارگردانی، بهترین طراحی لباس و بهترین بازیگر زن شد.
مارال فرجاد، آرش فلاحت پیشه و محمد نادری بازیگران نمایش «طپانچه خانوم» هستند، این نمایش تا پنجم آبان ماه ساعت 21 در تماشاخانه پالیز روی صحنه است.
علاقه‌مندان برای حضور در چهارمین نشست «نقد صحنه» می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.