کامیاب صدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به نیازها و چالش های مالی آموزش و پرورش، تصور نادرستی در بین والدین ایجاد شده که وقتی آموزش و پرورش درباره مشارکت والدین سخن می گوید، تمام اذهان به سمت مسائل مالی گرایش پیدا می کند.
وی گفت: در تمام جلسات از آموزش خانواده تا بحث کارگروه های مهارت های تخصصی ابتدا موضوع مالی مطرح شده و والدین از این موضوع دلزده هستند و حق هم دارند.
صدری با بیان اینکه باید رویکرد والدین را نسبت به کارکرد انجمن اولیا و مربیان تغییر دهیم، افزود: این روند در بسیاری از مناطق آموزش و پرورش تهران با مدیریت انجمن و به نمایندگی از والدین اجرایی شده و موفق بوده است به عنوان مثال در 20 جلسه آموزش خانواده، فقط یک جلسه باید درباره مشکلات و نیازهای مالی مدرسه سخن گفته شود.
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه شوراهای مرکزی انجمن اولیا و مربیان متشکل از 400 نفر است، اظهار کرد: در حدود 4600 مدرسه تهران، در هر مدرسه حداقل بین 8 تا 13 نفر عضو انجمن هستند که تعداد اعضای انجمن اولیا و مربیان مدارس حدود 40 تا 60 هزار نفر است.
وی با تاکید بر مشارکت والدین در اداره امور مدارس گفت: یک انجمن قوی می تواند مطالبات والدین را از بدنه اداری آموزش و پرورش به شکل جدی مطرح کند و در این راستا باید انتخابات انجمن اولیا و مربیان به صورت حداکثری برگزار شود.
صدری با اشاره به اینکه انتخابات انجمن اولیا و مربیان مدارس از 15 شهریور تا 15 مهرماه برگزار شده، افزود: 15 مهر تا 15 آبان انتخابات شوراهای مرکزی مناطق و دهه اول آذر انتخابات شوراهای مرکزی استان برگزار می شود و دهه دوم آذر، مجمع انجمن های اولیا و مربیان شهر تهران، سه نشست با حضور مسئولان رده اول خواهد داشت.
وی، هدف از مجمع انجمن های اولیا و مربیان شهر تهران را بیان پتانسیل، دانش و توانایی والدین برای مسئولان عنوان کرد و گفت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب هر مجموعه، سازمان و نهادی باید سهم خود را نسبت به حوزه خانواده به شکل جدی ادا کند.
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه رویکرد فعلی در این نهاد، تغییر دیدگاه ها درباره عملکرد و فعالیت انجمن های اولیا و مربیان در سطح مدارس است، افزود: زمینه ارتقای رشد آموزش و پرورش مشارکت فعال والدین و ایجاد زمینه نقد عملکرد مسئولان از سوی والدین است و اگر والدین از مسئولان مطالبه گری کنند قطعا مسئولان به فکر ارائه طرح و برنامه ای در حوزه خانواده و نیازهای آن خواهند بود.
وی با بیان اینکه تهران از شهرهایی است که در معرض بحران آسیب های اجتماعی قرار دارد، اظهار کرد: با توجه به این شرایط، والدین باید موضوع آموزش خانواده در سطح مدارس را از مدیران به صورت جدی مطالبه کنند تا ما بتوانیم یک نهضت فراگیر برای توانمندسازی والدین و بیمه کردن نسل آینده داشته باشیم.
صدری گفت: ما در اداره انجمن اولیا و مربیان شهر تهران پیگیر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده و به موارد مفید درحوزه خانواده و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، کیفی شدن فعالیت های مدارس و کار تیمی در آنها توجه می کنیم.
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه در راستای مشارکت والدین، آنان باید در تصمیم‌گیری‌های مدرسه فعال باشند، افزود: حتی ممکن است شرایطی ایجاد شود که مدیر مدرسه با نظر شورای معلمان و انجمن اولیا و مربیان مدرسه انتخاب شده و برنامه سالانه خود را با نظر این انجمن و معلمان تدوین کند.
وی، تجلیل از روسای موفق انجمن اولیا و مربیان در مناطق آموزش و پرورش شهر تهران و برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع آموزش خانواده را از جمله برنامه های آموزش و پرورش شهر تهران در هفته پیوند انجمن اولیا و مربیان عنوان کرد و گفت: این مسابقه از جلد اول یک مجموعه سه جلدی است که برای مطالعه فرهنگیان و مدرسان آموزش خانواده، با سرفصل های ضرورت آموزش خانواده در مدارس، مهارت های زندگی و تربیت جنسی منتشر شده است.
صدری افزود: با توجه به شرایط و نیازهای جامعه ارتقای دانش و به روزکردن اطلاعات مربیان، مدیران و مشاوران، مدرسان آموزش خانواده درباره موضوع های مختلف ضروری است.
هفته پیوند اولیا و مربیان با شعار «انجمن اولیا و مربیان کارآمد؛ مدرسه سرآمد» از 24 مهرماه آغاز شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.