رئیس اورژانس کشور گفت: 500 آمبولانس برای خدمات‌رسانی به بیماران و مصدومان ایام اربعین در مرزهای چهار گانه استقرار پیدا می‌کنند.

به گزارش ایلنا، پیرحسین کولیوند در نشست هماهنگی برنامه‌های کمیته پزشکی اربعین در مرز مهران اظهار داشت: کمبود تجهیزات پزشکی نیز در این ایام مشاهده می‌شود درحالیکه از نظر پزشک و کادر درمانی کمبودی نداریم.
 
کولیوند افزود: با توجه به اینکه بیشتر زائران مرز مهران را برای عزیمت و بازگشت انتخاب می‌کنند، در مسیر ایلام به مهران هر ۱۵ کیلومتر یک آمبولانس و از شهر مهران تا پایانه مرزی نیز هر سه کیلومتر یک آمبولانس استقرار می‌یابد.
 
وی افزود: ۴۰ نفر از طرف معاونت بهداشتی وزارتخانه به کشور عراق برای دریافت کارت بهداشتی به منظور نظارت بر موکب‌های عراقی معرفی شده‌اند تا از کیفیت و سلامت مواد غذایی عرضه شده در این موکب‌ها اطمینان حاصل کنیم.
 
رئیس اورژانس کشور گفت: استفاده مسئولان دستگاه‌های مختلف از بالگرد برای جابجایی به نقاط مرزی در ایام اربعین با توجه به ترافیک و حجم بالای تردد از دیگر مشکلات است درحالیکه بالگرد تنها باید برای انتقال بیماران باشد ، ضمن اینکه  ۶ هزار نفر از این تعداد پیراپزشک ، سه هزار نفر پزشک عمومی و ۴۲۰ نفر نیز پزشکان متخصص هستند.
 
کولیوند یادآور شد: ۲ بیمارستان صحرایی ۳۰ تختخوابی متعلق به ارتش جمهوری اسلامی برای آمادگی در برابر حملات تروریستی ، بیوشیمیایی ، هسته‌ای و بیولوژیک در مرزهای چزابه و شلمچه استقرار پیدا می‌کنند تا در صورت لزوم به حادثه دیدگان امدادرسانی کنند.
 
رئیس اورژانس کشور نبود مسیر ویژه برای حمل و نقل بیماران و مصدومان را از مشکلات جدی در ایام اربعین ذکر کرد و همین عامل باعث می‌شود برای انتقال کسانیکه با تهدید جانی روبرو هستند، از بالگرد استفاده کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.