به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی فرمانداری تهران، عیسی فرهادی در نشست آسیب شناسی طرح جذب، پذیرش و ساماندهی متکدیان در سنین مختلف افزود: برخی منتقدین، بدون توجه به وضع و حال کودکانی که در سطح شهر تهران وادار به دست فروشی و تکدی گری می شوند، خواستار توقف طرح هستند.
وی خطاب به این منتقدین اظهار کرد: صرفنظر از نادیده گرفتن گسترش ناهنجاری های مشهود و مناظر آزاردهنده در پایتخت، چگونه از مسئولان و مجریان طرح می خواهید که نسبت به آسیب های گوناگونی که کودکان را همین امروز در گوشه و کنار تهران بزرگ تهدید می کند، بی تفاوت باشند.
فرهادی با ارایه گزارشی از چگونگی اجرای طرح ساماندهی متکدیان و ارایه آماری از افزایش روزافزون پدیده مهاجرت و حاشیه نشینی در اطراف تهران، ادعاهای مطرح شده در این خصوص از جمله بدرفتاری با کودکان متکدی را قویا رد کرد.
فرماندار شهرستان تهران افزود: اگر این اقدامات که از نظر برخی منتقدان به عنوان کودک آزاری مطرح و تبلیغ شده، انجام نشود، با توجه به مشکلات موجود در سایر شهرها و نیز جاذبه های غیرواقعی در پایتخت، شهروندان تهرانی به سرعت شاهد افزایش بیش از پیش متکدیان در شهر خواهند بود.
وی گفت: از شروع اجرای طرح جذب، پذیرش و ساماندهی متکدیان، 464 کودک جذب و به مراکز نگهداری کودکان انتقال داده شده اند.
فرهادی در پاسخ به انتقاداتی که در این نشست در خصوص ظرفیت محدود و کیفیت پایین مراکز نگهداری کودکان مطرح شد نیز اظهار کرد: اگر چه شهر تهران با مشکلاتی در این زمینه مواجه است اما در حال حاضر باید قبول کرد که همین مکان ها، سرپناه امن و مطمئنی برای کودکان محسوب می شود.
فرماندار تهران از زحمات صادقانه و بدون مزد و منت تمامی دست اندرکاران و فعالان حقوق کودکان قدردانی کرد و خواستار همراهی، همکاری و حمایت های بیش از پیش آنان با مسئولان ذی ربط شد.
براساس این گزارش، در این نشست مصطفی سراج مدیر بهزیستی شهرستان تهران، احمد خاکی سرپرست معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان تهران، رضا قدیمی مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گزارشی در خصوص عملکرد دستگاه های ذیربط خود در ارتباط با طرح جمع آوری متکدیان در سنین مختلف، ارائه کردند.
همچنین در ادامه این نشست، تعدادی از مدیران انجمن ها و سازمان های مردم نهاد، فعالان حقوق کودکان و کارشناسان، نظرات خود در این خصوص را مطرح کردند.
طرح جذب، پذیرش و ساماندهی متکدیان که مدتی است در سطح شهر تهران اجرایی شده، موافقان و مخالفانی دارد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/7245**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.