سرگرد پاسدار روح الله عرب روز چهارشنبه در حاشیه اعزام دانش آموزان به اردو راهیان نور در جمع خبرنگاران بیان کرد: انقلاب اسلامی با محوریت امام راحل از سال 1342 با یک نگاه و رویکردی شکل گرفت و آن هم برگرفته از نهضت عاشورا و قیام امام حسین (ع) است.
وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ودر مدت کوتاهی جنگ تحمیلی آغاز شد، افرادی به جبهه ها رفتند و با حضور خودشان فضای معنوی را در جبهه ها ایجاد کردند که امام خمینی(ره) نیز بر آن تاکید داشتند که خود سلاح برتر است.
این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن در ایام محرم، در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی با سیره اهل بیت با یک نگاه ویژه دانش آموزان به مناطق جنگی اعزام می شوند.
عرب بیان کرد: در طول جنگ تحمیلی 36 هزار شهید دانش آموز تقدیم انقلاب شد که در راستای حفظ انقلاب اسلامی جان خود را فدا کردند و از این دیدگاه برنامه ریزی شده تا دانش آموزان در این اردوی فرهنگی حضور پیدا کنند.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: طی برنامه ریزی های صورت گرفته، با همکاری نهادهای فرهنگی شهرستان در مرحله نخست 280 دانش آموز دختر شهرستان در قالب 7 اتوبوس در هر اتوبوس 4 نفر مسئول به جبهه های غرب، قصرشیرین، اسلام آباد و سر پل ذهاب اعزام شدند.
وی بیان کرد : این مرحله، مرحله اول بود و 3 مرحله دیگر نیز اعزام خواهیم داشت و طی این مدت برنامه های مختلف فرهنگی در نظر گرفته شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.