به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد علی نجفی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص جزئیات موضوع املاک نجومی اظهار کرد:سال گذشته در جلسه ای با عده ای از اعضای اصلاح طلب شورای شهر چهارم که پیرامون انتخابات شورا وشهرداری در سال 96برگزار شد یکی ازاعضای شورا گزارشی مبنی بر سوءاستفاده از املاک شهرداری به بنده ارائه کرد.
وی بابیان اینکه این گزارش در غالب یک نامه به آقای شوشتری ،رئیس دفترشهردار پیشین نوشته شده واز ایشان خواسته شده بود در این باره توضیح دهد افزود:آن زمان به این عضو شورای شهر گفتم چون این نامه گزارش نهایی بازرسی کل کشور نیست اکنون آن را افشا نکنیم.
نجفی خاطر نشان کرد:باتوجه به اینکه آن زمان مشاور رئیس جمهوری بودم تنها یک نسخه از نامه که به من داده شده بود رابه دبیرخانه ستادمبارزه بامفاسدرئیس جمهوری ارسال کردم ونقشی درافشای آن گزارش نداشته وحتی به افشانشدن آن توصیه کردم.
وی افزود:همان روزاین عضو شورا یک نسخه از آن گزارش را به یاشار سلطانی داده و حدود سه روز بعد آن گزارش در فضای مجازی منتشرشد.
شهردار تهران با اشاره به اینکه من ویاشار سلطانی تا آن زمان حتی یک بار هم یکدیگر را ملاقات نکرده بودیم گفت:6 ماه بعد از انتشار عمومی آن گزارش یاشار سلطانی رادر جلسه ای دیدم .
نجفی بابیان اینکه مشاور ویژه ای برای پیگیری موضوع املاک نجومی از سوی قالیباف به عنوان رابط شهرداری و دستگاه قضائی معرفی شده بود تصریح کرد این فردموظف به پیگیری تمامی مسائل مربوط به املاک نجومی بود.
وی با اشاره به اینکه زمانی که شهردار شدم در خصوص گزارش املاک نجومی پیگیری کردم اضافه کرد: ابتدا ازآقای شوشتری موضوع را پرسیدم که وی پاسخ داد:از آنجایی که قالیباف شخص دیگری را که مشاوره وی بود انتخاب کرده در جریان موضوع نیستم.
شهردارتهران تصریح کرد:این فرد تا هفته پیش به عنوان نماینده شهردار با دستگاه قضا ارتباط داشت که چند روز پیش در نامه ای به دادستان اعلام کردم که این فرد نماینده ما نیست.
وی بابیان اینکه نام برخی ازافراد در فهرست دریافت کنندگان املاک نجومی قراردارد در حالیکه اینگونه نیست تصریح کرد: کمیته ای در سازمان املاک ومستغلات شهرداری تهران تشکیل شده تا به طور کامل به موضوع املاک نجومی بپردازد.
شهردار تهران تاکیدکرد: واگذاری املاک نجومی تنها از طریق سازمان املاک شهرداری نبوده بلکه با استفاده از روشهای دیگری نیزبعضی از املاک شهرداری را واگذار کرده اند.
نجفی در پاسخ به سوالی مبنی بر ممنوع التصویری وی در تلویزیون اظهار کرد: روز پنجشنبه در حاشیه جلسه با فرماندهان نیروی انتظامی مصاحبه ای انجام دادم که از تلویزیون پخش نشد.
وی با بیان اینکه پس از آن شائبه ممنوع التصویری من مطرح شد به طنز گفت: قصد داشتم وز گذشته موضوع را از اقای عسگری پیگیری کنم اما وی در جلسه حضور نداشت؛ نمی دانم این مساله واقعیت دارد یا خیر.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانیIRNATEHRANهمراه شوید.
خبرنگار :عاطفه نژادسالای انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام:9353/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.