علی اشرف منصوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در ابتدای دولت یازدهم 29 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران به سیستم نوین آبیاری مجهز بود که این میزان تا پایان امسال از مرز 60 هزار هکتار خواهد گذشت که یک اقدام بی نظیر و حرکت جهادی در جهت افزایش بهره وری و کارایی مصرف آب است.
وی تصریح کرد: توسعه سیستم نوین آبیاری تحت فشار، احداث گلخانه ها و همچنین اجرای طرح کشاورزی حفاظتی در اراضی کشاورزی، تولید بذور اصلاح شده با نیاز آبی کم، از جمله اقدامات اساسی این سازمان در راستای جلوگیری از فرونشست زمین است.
منصوری بیان کرد: تغییرات اقلیمی کاهش نزولات جوی و بارندگی در سطح استان تهران و کشور و همینطور برداشت اضافی از آبهای زیرزمینی از جمله عوامل موثر در فرونشست بوده و به همین منظور وزارت جهاد کشاورزی و به تبع آن سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اقدامات گسترده ای برای افزایش بهره وری مصرف آب و کاهش برداشت از آبهای زیرزمینی انجام داده است.
وی خاطرنشان کرد: 30 درصد احداث گلخانه های جدید و نوسازی گلخانه های قدیمی کشور در سال قبل در سطح 350هکتار در استان تهران اتفاق افتاده و به همین منظور استان تهران در زمینه احداث و نوسازی گلخانه و توسعه سامانه های آبیاری تحت فشار رتبه نخست کشوری را در اختیار دارد.
به گفته منصوری، میزان بهره وری مصرف آب در فضای بسته 10 برابر فضای باز است به همین منظور احداث گلخانه های جدید و همچنین نوسازی گلخانه های قدیمی یکی دیگر از سیاست های سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در این راستا است.
وی یادآور شد: 40 درصد آب در استان تهران در بخش کشاورزی مصرف می شود و 60 درصد آن در بخش های شرب و صنعت و خدمات مورد استفاده قرار میگرید و باید از طریق دستگاه های متولی تلاش کرد با افزایش صرفه جویی در بخش آب شرب و صنعت از تخلیه غیر منطقی آبهای زیرزمینی جلوگیری کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خاطرنشان کرد: در نیمه اول سال جاری حدود 170 هکتار گلخانه جدید و حدود 4 هزار هکتار آبیاری تحت فشار احداث و اجرا شده که نسبت به هدف گذاری انجام شده، سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در کشور پیشرو است.
خبرنگار: سید جواد آل داود**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.