به گزارش ایرنا، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه شهرستان دماوند روز دوشنبه در دومین نشست هماهنگ سازی فعالیت های اربعین حسینی که با حضور اعضای ستاد اربعین حسینی شهرستان دماوند در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: نباید از این غافله نورانی امام حسین ( ع) عقب بمانیم و باید مردم را در جهت شرکت در این راهپیمایی تشویق کرده و پشتیبانی های لازم را به سهم خود انجام دهیم.
وی در خصوص ساخت حسینیه در کربلا بیان کرد: ساخت حسینیه برای زائران شهرستان از سال گذشته مطرح شد و درصدد این بودیم که زمینی خریده و ساخت حسینیه را آغاز کنیم، اما یکی از خیران کربلا قطعه زمینی را برای این کار وقف کردند.
امام جمعه دماوند پشتیبانی از زوار دماوند و موکب امام حسن مجتبی (ع) این شهر را از مهم ترین اولویت های کاری دانست گفت: فراهم کردن نیازها برای موکب و پشتیبانی از زائران دماوندی باید در اولویت کاری قرار گیرد و تا فرصت هست نهایت تلاش خود را انجام دهیم تا ارائه خدمات به بهترین شکل انجام گیرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند در ادامه با اشاره به اینکه 90 دردصد از حامیان تشکیل موکب شهرستان دماوند مردم هستند، بیان کرد: ستاد اربعین حسینی نیاز به کمک مردمی دارد که این ستاد شامل ستاد اعزام، تبلیغات و مشارکت های مردمی است.
محمود پور دیوان بیگی مقدم ادامه داد: سال گذشته شهرستان دماوند با توجه به ظرفیتی که داشت 120 میلیون تومان کمک مردمی و 40 میلیون تومان کمک دستگاهی داشت و انتظار ما این است که در سال جاری 250 میلیون کمک مردمی و دستگاهی داشته باشیم.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند در ادامه بیان کرد: با توجه به تجربه سال گذشته امسال انتظار می رود از سوی ادارات و کمک های مردمی 100 کیسه آرد، 10 هزار بطری دوغ، 10 حلب پنیر، یک تن برنج، 300 کیلو روغن، 50 بسته ماکارانی و عدس و لوبیا و لپه هر سه به میزان 100 کیلوگرم تهیه شود.
مقدم ادامه داد: آنچه که از اداره جهاد کشاورزی در خصوص اقلام غیر نقدی انتظار داریم سه مورد است که یکی از آن ها سیب است که انتظار داریم امسال 30 تن سیب درختی، 4 تن سیب زمینی و 500 کیلو عسل کمک شود.
وی بیان کرد: از فرمانداری شهرستان نیز که در سال گذشته 48 هزار لیتر آب معدنی و آشامیدنی کمک کردند، امسال انتظار می رود که 60 هزار لیتر آب معدنی و آشامیدنی کمک کنند.
خبرنگار: الهام حیدری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.