به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی، همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و ماه محرم ویژه برنامه هایی در این فرهنگسرا به این 2 مناسبت برگزار می شود.
آیین نکوداشت رضا برجی عکاس دفاع مقدس با عنوان «راوی عشق»، نشست نقد و بررسی شعر دفاع مقدس با عنوان «شعری برای جنگ» توسط کانون ادبی قاف، نمایشگاه عکس دفاع مقدس با نام شرح عاشقی، نمایشگاه کتاب دفاع مقدس با عنوان «یاد یاران»، رونمایی از کتاب «سرزمین مجاهدت های خاموش»، فالنامه شهداء (وصیت نامه های شهداء) با نام آیه های نور و تصویرگری عکس شهداء با نام «نذر عشق» از جمله برنامه های فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی در هفته دفاع مقدس است.
همچنین برگزاری مسابقه مستند مردمی عبرات، برپایی تکیه استودیو رسانه در ویژه برنامه جلوه سوگ، ساخت و تولید پرچم توسط کودکان با نام «کودکان عاشورایی»، مسابقه نقاشی عاشورایی کودکان با نقاشی در خصوص واقعه کربلا، برگزاری کارگاه هنری با حضور 10 تن از هنرمندان نقاشی آبرنگ،سیاه قلم و ویترای با نام «سبز و سرخ» توسط کانون آبگینه، راه اندازی کانال تلگرامی نذر صلوات برای سلامتی امام زمان (عج)، برگزاری مراسم زیارت عاشورا توسط کانون عترت نیز از برنامه های این فرهنگسرا در ماه های محرم و صفر است.
فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی در خیابان پاسداران، خیابان گل نبی، خیابان ناطق نوری، میدان قبا واقع شده است.

*فراخوان مسابقه مستند مردمی «عبرات»
فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در طول برنامه های جلوه سوگ مسابقه مستند مردمی «عبرات» را برگزار می کند.
در فراخوان این مسابقه آمده است؛ مسابقه مستند مردمی «عَبَرات» با هدف اعتلای مفهوم غنی عزاداری و معرفی میراث معنوی، فرهنگی و ارزشی مردم عاشق و محب اهل بیت(ع) در جهان اسلام برگزار می شود.
این سوگواره مردمی می‌کوشد جلوه هایی ویژه، خاص و ناب از شور و عشق و دلدادگی ملت انقلابی اسلام از اول محرم تا اربعین حسینی را در مراسم عزاداری حسینی از قاب دوربین خود مردم و عزاداران به تصویر بکشد تا این امکان مهیا شود در یک نمایش بزرگ و عمومی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از دریچه این دوربین ها، برداشت هایی را به جهانیان نمایش گذارد.
به تصویرکشیدن این آثار حسینی، مبین تداوم خط سرخ شهادت و ایثار است. همراهی و همدلی و حمایت مردم عزادار در ارسال آثار می تواند در تزریق شور و شعور و احساس ابدی و جاودانگی «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» در جهان باعث برکت و تداوم استوار حرکت مردمی در جهت جامعه حسینی شود.
علاقه مندان می توانند آثار خود را مطابق با شرایط و مقررات که در کانال تلگرامی سوگواره (abarat1396@) وجود دارد از اول محرم(31 شهریورماه) تا 25 آبان به دبیرخانه ارسال کنند.
براساس فراخوان مسابقه مستند مردمی «عبرات» بخش های سوگواره شامل پادکست، نماهنگ، کلیپ تصویری است.
همچنین محورهای سوگواره؛ نذورات و اطعام، عزاداری خانوادگی، عزاداری و رسومات سنتی، عزاداری و رسومات محلی و اقوام، استقبال از محرم و اربعین در منازل و هیئات و مواکب و مساجد و امکان عمومی و آماده سازی و مقدمات برپایی بیرق عزا و عزاداری، راهپیمایی اربعین و مراحل قبل از سفر، دسته های عزاداری سنتی و کودکان و عزاداری عنوان شده است.
علاقه مندان برای اطلاع از قوانین و چارچوب تهیه و ارسال آثار به کانال سوگواره عبرات می توانند به آدرس abarat1396@ مراجعه کنند.
زمان اعلام نتایج 9 آذر است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7245**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.