سیروس نصیری عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با فصل بازگشایی مدارس بیش از 50 مدرسه با جمعیت دانش آموزی بیش از 2 هزار نفر در روستاهای قشلاقی استان تهران فعالیت خود را آغاز کرد.
وی بیان کرد: در مناطق عشایری استان تهران 38 مدرسه ابتدایی، 13 مدرسه راهنمایی و 2 مدرسه در مقطع متوسطه از جمله شهرستانهای ورامین، پاکدشت، ری، پیشوا، ملارد و شهریار وجود دارد.
به گفته مدیرکل امور عشایر استان تهران تعداد اندکی از این مدارس بصورت شبانه روزی خدمات به دانش آموزان عشایری ارائه می کند.
وی خاطرنشان کرد: در بخشی از این مدارس عشایری، دانش آموزان در کنار تحصیل با احداث گلخانه در زمینه فعالیت محصولات کشاورزی مشغول هستند و در این مدارس دانش آموزان در کنار تحصیل با نحوه فعالیت تولید محصولات کشاورزی آشنا می شوند.
نصیری در ادامه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان به ویژه شهیدان عشایر استان تهران افزود: جامعه 3 هزار خانواری عشایر استان تهران حدود 100 شهید تقدیم به این نظام اسلامی کرده است.
وی یادآور شد: به همت پایگاه بسیج شهدای عشایر استان تهران و به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در هفته دفاع مقدس یک دوره مسابقه تیراندازی با سلاح جنگی ویژه بسیجیان پایگاه شهدای عشایر استان تهران برگزار شد.
خبرنگار: سید جواد آل داود**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.