سرگرد پاسدار روح‌الله عرب روز شنبه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: برگزاری رژه موتوری، تبلیغات میدانی در پایگاه‌ها، فضاسازی شهری، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و نمایشگاه دفاع مقدس، تجلیل از سربازان نمونه و خانواده‌های شهدای سرباز، برپایی همایش مالک اشتر، برگزاری مسابقات ورزشی، کوه‌پیمایی و تیراندازی در حوزه‌های ویژه خواهران و برپایی کارگاه آموزشی با سبک زندگی اسلامی از جمله این برنامه ها است.
فرمانده سپاه شهرستان دماوند عنوان کرد : دیدار باخانواده شهدای مدافع حرم و ویزیت رایگان بیماران در روستاهای محروم، برگزاری همایش زن، دفاع مقدس و عاشورا در پایگاه مقاومت بسیج رودهن، برپایی یادواره شهیده زن منا به عنوان شهیده شاخص در مهدیه آبسرد، غبار روبی، عطر افشانی و گلباران قبور شهدا و همچنین برگزاری یادواره شهدای روستای سرخده از دیگر برنامه ها است.
وی گفت :هفته دفاع مقدس به عنوان فرهنگ مقاومت و پایداری نهادینه شده است و امیدواریم در سایه‌ ولایت در راستای وحدت و قدرت نیروهای مسلح شاهد شکوفایی دستاوردهای عظیم در عرصه‌های مختلف فرهنگی و نظامی باشیم.
وی ادامه داد: ثمره و فایده این دانش‌آموختگی از یک سوی موجب وحدت، اقتدار ملی، پیشرفت علم و فناوری، دستیابی مقتدرانه به توانمندی‌های دفاعی، امنیتی و فرهنگی و از طرف دیگر ایجاد بازدارندگی و هراس دشمنان از تجاوز مجدد به ایران است.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد : برنامه‌های ما در سال جاری با هدف حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ولایت‌مداری، مقاومت، ایثار، جهاد، شهادت و خودباوری ملی برگزار می شود.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان دماوند تصریح کرد: راهبردهای هفته دفاع مقدس در تبیین نقش رهبری، هدایت و فرماندهی الهی ولایت فقیه در حیات معنوی کشور و خلق حماسه‌ها و پیروزی‌ها، تبیین قدرت دفاعی و وحدت نیروهای مسلح و بسیجی برای ایجاد بازدارندگی در مقابل تهدیدات، تبیین نقش بصیرت، مقاومت، وحدت و همگرایی ادیان، مذاهب و اقشار جامعه در عدم تبعیت از دشمن است.
وی مقابله با استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل، نهادینه‌سازی روحیه ولایت‌مداری، ایثار، مقاومت، شهادت‌طلبی، تبیین الگوی رفتاری رزمندگان با بهره‌گیری از فرهنگ عاشورایی، بهره‌گیری از فرهنگ جهادی و انقلابی، درس‌های جنگ تحمیلی و تأثیر آن در بحث بیداری اسلامی در سراسر جهان را از دیگر راهبردهای هفته دفاع مقدس برشمرد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.