به گزارش ایرنا ، در مراسم آغاز سال تحصیلی که در دبیرستان نمونه دکتر حسابی ورامین برگزار شد ، دانش آموزان شهرستان ورامین با تقدیر از خانواده شهیدان مدافع حرم ، سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.
فرماندار ورامین در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان اسلام در طول دوران هشت سال دفاع مقدس و تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گفت : به فرموده امام راحل ، ما هرچه داریم از محرم است و چرا که قیام عاشورای حسینی ، احیا کننده اسلام ناب محمدی است.
محمدرضا یوسفی افزود : رزمندگان اسلام در طول دوران هشت سال دفاع مقدس نیز با تأسی بر قیام عاشورا ، مسیر دفاع از ارزش های اسلامی را طی کرده و پیروزی را نصیب ایران اسلامی کردند.
وی اظهار کرد: دانش آموزان و نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی باید با درک صحیح از شرایط کشور و آن چه در مسیر انقلاب اسلامی شکل گرفته ، به تحصیل علم بپردازند و آگاه باشند که اسلام دین خرد ، علم ، دانش و عقل است و جمیع این نیکی ها در محرم خلاصه شده است.
وی با اشاره به این که فلسفه وجودی محرم درس گرفتن از فضایل اخلاقی امام حسین است اظهار کرد: در عزاداری های سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفای ایشان باید تلاش شود تا شور حسینی به شعور حسینی تبدیل شود .
یوسفی بیان کرد: در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان باید از زندگی امام حسین و یاران با وفای ایشان درس گرفته و فضائل اخلاقی ایشان را سرلوحه امور خود قرار داد.
وی با بیان این که انحرافات اجتماعی ناشی از عدم توجه به آموزه های عاشوراست گفت : آسیب های اجتماعی حاضر در جامعه زیبنده ایران اسلامی نیست و باید با الگو برداری از امام حسین و برگزیدن سبک زندگی ایشان جامعه اسلامی را عینیت بخشیم
وی در بخش دیگری سخنان خود با اشاره به سخنان سخیف ترامپ در سازمان ملل گفت : رژیم صهیونیستی و رئیس جمهور آمریکا نقض کنندگان برجام هستند ، این 2 هیچگاه همگام و پایبند به سیاست های برجام نبوده اند واین رفتار ناشی از کینه ورزی و حسادت به توان علمی و اقتدار جمهوری اسلامی است.
فرماندار ورامین اظهار کرد: دانش آموزان باید به خوبی بدانند که آینده کشور در دستان آنان قرار دارد و باید برای سربلندی واقتدار بیش از پیش نظام تلاش کرده و مدارج علمی را طی کنند.
در این مراسم دانش آموزان از خانواده شهیدان مدافع حرم که در آئین بازگشایی مدارس حضور داشتند تجلیل کردند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.