به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، این کتاب عکس های نفیس، تصویرهای هنرمندانه‌ای از پیاده روی اربعین امام حسین (ع) به قلم محمدتقی اختیاری و با تصاویری از 14 عکاس ایرانی تهیه و به چاپ رسیده است.
محمد تقی اختیاری نویسنده کتاب چهلم در این مراسم گفت: با وجود گذشت یک هزار و 400سال از واقعه عاشورا هنوز شیعیان و عاشقان ارادت خود را همه ساله در ایام محرم به امام حسین(ع) دارند.
وی با بیان این‌که امروز از هر زمانی در تاریخ، رفتن به کربلا و پیاده‌روی آسان‌تر است، گفت: در این کتاب سعی شده که در کنار تصاویر با قلم خود و ذکر چند جمله به ارزش‌ها این اثر را بیفزایم.
وی با اشاره به اینکه نهضت عاشورایی همه ساله پر رنگ تر دنبال می شود افزود: در این کتاب توانستیم در ایام محرم و صفر عکس های زیبا از عاشقان این امام همام را به تصویر بکشیم.
همچنین سیدعباس صحفی مدیر موسسه شیعا و مسئول پروژه کتاب چهلم نیز اظهار کرد: در نظر داریم تا میراث، نماد و معماری شیعه را از زوایای مختلف با دید کاملا هنری نمایش دهیم.
وی با بیان اینکه تهیه این کتاب مذهبی و عاشورایی از سال 88 تا 95 انجام شده است گفت: این کتاب با همت 14 عکاس تهیه شده که در آن حضور زائران کربلای معلی را در ایام اربعین و محرم به تصویر کشیده اند.
مجید مجیدی کارگردان سینما در آیین رونمایی از این کتاب اظهار کرد: اربعین و محرم ایامی خاص برای فرهنگ شیعه می باشد چرا که در حادثه اربعین بسیاری از ارزش ها متجلی شده است.
وی با بیان اینکه اربعین اعجاز ما در روزگار ما است و باید از فرهنگ عاشورایی درس و عبرت های زیادی آموخت، خاطر نشان کرد: پیام اربعین فروتنی و تواضع است.
مجیدی ادامه داد: خوشحالم که در این مراسم به‌مناسبت رونمایی از کتاب «چهلم» حضور دارم چرا که موضوع دومین کتاب «چهلم» نیز اربعین، از خود گذشتگی و آزادگی خواهد بود.
بنابراین گزارش رونمایی از کتاب عکس چهلم، با حضور مجید مجیدی، محمود فرشچیان، احمد مسجدجامعی، محمود دعایی، محمدتقی اختیاری، سیدعلی احمدی، حمید خویی و عکاسان این کتاب انجام شد.
خبرنگار: امین کمالی فر انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7247/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.