سرهنگ پاسدار جمال مغروری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره برنامه های ناحیه ابوذر تهران بزرگ در هفته دفاع مقدس اظهار کرد: هفته دفاع مقدس امسال مقارن با دهه اول محرم شده بنابراین برنامه های متفاوتی را مدنظر داریم.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه های ناحیه مقاومت بسیج ابوذر برگزاری نمایشگاهی در بوستان ولایت است؛ نمایشگاه مردان عاشورایی امسال با برنامه های بسیار متفاوت و مناسب در ضلع جنوب بوستان ولایت برگزار می شود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابوذر سپاه حضرت محمد رسول الله(ص)تهران بزرگ با بیان اینکه این نمایشگاه یکی از متفاوت ترین نمایشگاهها در تهران و حتی کشور است، تصریح کرد: نمایشگاه منحصر به فرد و بسیار زیبای«مردان عاشورایی» از 30شهریورآغازشده تا 5مهر ماه میزبان مردم خوب کشور و تهران خواهد بود.
مغروری افزود: بازدیدکنندگان با حضور در این نمایشگاه ضمن بازدید از غرفه های فرهنگی، از نزدیک با صحنه های دفاع مقدس و دلاورمردی های رزمندگان در ان سالها اشنا می شوند.
وی توضیح داد:بازدیدکنندگان ابتدا در این نمایشگاه از غرفه های مقابله با تهدیدات نرم و برنامه های فرهنگی دیدن می کنند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابوذر سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ اظهار کرد: مهمانان و بازدیدکنندگان بعد از بازدید فرهنگی از غرفه های اولیه وارد حسینیه و فضای عاشورایی می شوند و سپس راوی دفاع مقدس به تشریح فضای رزم در ان سالهای دفاع مقدس می پردازد.
مغروری ادامه داد: مهمانان در ادامه بازدید از غرفه ها با اموزشهای نظامی و سایر خدمات دفاع مقدس اشنا می شوند؛همچنین کودکان و خردسالان لباسهای سقایی به تن می کنند و فضایی زیبا و معنوی هم در این مراحل تدارک دیده شده است.
وی با برشمردن سایر برنامه ها و غرفه ها گفت: ساختن غرفه های سنگر فرماندهی، میدان مین، خاکریز، نمایش ادوات نظامی و جنگی ، بیمارستان صحرایی ، ساخت کانال کمیل ، تشکیل حور، ساخت پلهای مختلف، ایستگاههای صلواتی، تشکیل نخلستان وسیع، معراج الشهدا و ...بخشهای دیگری از نمایشگاه‌های مهم مردان عاشورایی است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابوذر ادامه داد: بازدیدکنندگان در این نمایشگاه با ولایتمداری رزمندگان دفاع مقدس و تلاشهای این دلاورمردان اشنا می شوند؛ لحظه لحظه غرفه های ذکر شده یاداور ایام دفاع مقدس خواهد بود و به طور کامل در ان احساس قرار می گیرند.
مغروری تصریح کرد:به غیر از برنامه های ذکر شده برنامه هایی نظیر موضوعات فرهنگی، سرود و تعزیه خوانی نیز تدارک دیده شده است.
گفتنی است در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه سردار سادات حسینی معاونت فرهنگی سپاه حضرت محمد رسول الله(ص)تهران بزرگ نیز حضورداشت .
انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.