به گزارش خبرنگار ایرنا، نمازگزارن تهرانی پس از اقامه نماز جمعه تهران در دانشگاه تهران، مسیر دانشگاه تا میدان انقلاب اسلامی را راه پیمایی کرده و شعارهای کوبنده «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر انگلیس»، «مرگ برمنافقین و کفار» و «مرگ بر وهابی» سردادند.
راهپیمایی کنندگان همچنین سخنان رئیس جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را پوچ و واهی توصی کرده و تاکید کردند که تا پای جای از کشور، دولت و انقلاب خود دفاع خواهند کرد.
همچنین نمازگزاران تهرانی شعارهایی در ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر سر داده و بر ضرورت رعایت عفاف و حجاب در جامعه تاکید کردند.
نمازگزاران با در دست داشتن پلاکاردهایی با عنوان طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر، تاکید کردند که موضوع امر و به معروف و نهی از منکر موضوع جدیدی نیست بلکه این تکلیف همیشگی است.
همچنین بر این پلاکاردها جمله هایی نظیر «پوشیده و محفوظ داشتن زن موجب آسایش و دوام زندگی است»، «کسی که دیگران را به کار نیک راهنمایی کند، گویا خود آن را انجام داده است»، «امر به معروف و نهی از منکر واجب فراموش شده» نوشته شده بود.
راهپیمایی کنندگان همچنین در دست نوشته هایی از قوه قضاییه خواستند در موضوعاتی همچون حمایت از مسلمانان میانمار از جایگاه حقوقی وارد شود و حمایت خود را قاطعانه اعلام کند تا در دنیا منعکس شود.
نمازگزاران عکس هایی از شهدای مدافع حرم و پرچم هایی که نام قمر بنی هاشم(ع) و امام حسین(ع) بر آن نقش بسته بود، به همراه داشتند.
همچنین در پایان این مراسم بیانیه تجمع سراسری گروههای امر به معروف و نهی از منکر در 12 بند قرائت شد.
راهپیمایی کنندگان در این بیانیه شرایط کنونی منطقه و جهان اسلام، وحدت مسلمانان و مقابله با هرگونه تفرقه افکنی و کشتار و آزار مسلمانان را خواستار شدند.
نمازگزاران تاکید کردند که خواستار هماهنگی قوای سه گانه و اتکا بر توانمندی داخلی، اعتقاد به نیروهای متعهد و انقلابی و پیروی کردن از ولایت فقیه برای ریشه کنی فساد و ناهنجاری های اخلاقی در جهت حفظ سلامت و تعالی جامعه اسلامی هستند.
در این بیانیه یادآور شده است که نهضت انسان ساز عاشورا نقطه عطف رهایی بشیریت از اسارت شیطان و ایادی آن عبودیت و بندگی خداوند رحمان است و عاشورا قله آزادی و آزادگی انسان از بردگی نفس و عروج تا اوج مقام شامخ خلیفه اللهی و نسخه بی بدیل تعالی جامعه بشریت در مسیر نور و روشنایی و رسیدن به اوج فضائل انسانی با محوریت کتاب خدا و سنت نبوی و ولایت علوی است.
خبرنگار: امین کمالی فر - انتشاردهنده: معصومه آقا امینی
تهرام/7247//7244
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.