قیمت استفاده از این وسیله نقلیه همان قیمت یک بلیت اتوبوس است. برای دانش‌آموزانی که از بلیت ویژه دانش‌آموزی استفاده کنند نیز قیمت تردد نیم بها خواهد بود.طرح اتوبوس مدرسه اگرچه هم‌اکنون به‌طور آزمایشی در 3خط به اجرا درآمده اما قرار است درصورت موفقیت گسترش پیدا کند.
هم‌اکنون این ناوگان با 73دستگاه راه‌اندازی شده است. از این ناوگان صرفا برای سرویس مدارس استفاده می‌شود و برای کارت بلیت‌های این مینی بوس‌ها سیستمی طراحی شده که اگر به نام خود دانش‌آموز باشد به محض ورود به مینی بوس طی پیامکی حضور دانش‌آموزان به خانواده‌های آنها اطلاع‌رسانی می‌شود تا خیال والدین از حضور دانش‌آموز در سرویس مدارس آسوده باشد.
درصورت موفقیت خط اتوبوس مدرسه این طرح برای تمام شهر تهران اجرایی می‌شود. در سال تحصیلی پیش رو، دانش‌آموزان مقطع دبیرستان که امکان استفاده از سرویس عمومی را دارند می‌توانند از این نوع سرویس‌ها استفاده کنند. این خط در 3شیفت کاری 8تا 10، 11تا 13و 15تا 18 در معابر 2منطقه 4و 8 خدمات رسانی می‌کند.

خبرهای خوش آقای معاون
دیروز خبرهای خوشی از تحول در حمل‌ونقل تهران به گوش رسید؛ آغاز به‌کار 2خط اتوبوس برقی، آغاز به‌کار اتوبوس مدرسه و نزدیک شدن هزار واگن مترو به تهران. این خبرهایی بود که محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران صبح چهارشنبه در حاشیه بازدید از سامانه اتوبوس‌های برقی به خبرنگاران داد.
از طرفی در هفته اول مهرماه ترافیک معابر نسبت به تابستان40 تا 50درصد افزایش می‌یابد. از سویی میانگین افزایش ترافیک در 6‌ماه دوم سال نسبت به 6‌ماه اول سال 30 درصد است. بدین‌ترتیب مدیریت شهری از خانواده‌ها و افراد خواسته با توجه به اینکه هفته اول مصادف با بازگشایی مدارس و آغاز‌ماه محرم است، از انجام سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

آغاز مجدد فعالیت اتوبوس‌های برقی
دیروز خط اتوبوس برقی به‌طور آزمایشی تست شد. تست خطوط اتوبوس برقی البته هنوز قطعی نشده و پس از گذراندن تست‌های مختلف و کسب اطمینان این خط اجرایی خواهد شد. از سویی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، 20 دستگاه اتوبوس جدید با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ناوگان حمل ونقل تهران وارد شد که این خودروها در مسیر پیچ‌شمیران - میدان قدس فعالیت خواهند کرد و اتوبوس‌های قدیمی از رده خارج می‌شوند.
از طرفی چند اتوبوس در مسیر خیابان 17 شهریور فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و ظرف یک‌ماه بررسی‌های لازم درخصوص موفق بودن این سرویس انجام و درصورت انجام موفق تست‌ها اتوبوس‌های برقی وارد ناوگان می‌شوند. همچنین این خبر توسط پورسید آقایی مطرح شد که نزدیک به دو برابر پولی که از محل بلیت‌ها به‌دست می‌آید را شهرداری به‌عنوان یارانه پرداخت می‌کند.

امنیت خاطر خانواده‌ها
مدیریت بخش مهمی از ترافیک مهرماه در سال‌جاری قرار است با شناور شدن ساعت ورود ادارات صورت گیرد.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به پرسش همشهری در این‌باره گفت: تغییر ساعت فعالیت کارمندان باعث جابه جایی وتغییر ساعت ترافیک می‌شود. از طرفی تغییر ساعت کار کارمندان علاوه بر اینکه ساعت ترافیک را تغییر می‌دهد، امنیت خاطر و امنیت روانی خانواده‌ها را نیزایجاد می‌کند تا فرزندان خود را در بازه زمانی وسیع‌تری به مدرسه برسانند و فرصت کافی برای رسیدن به محل کار خود داشته باشند.

هزار واگن دولتی در راه تهران
یکی از گام‌های مهم برای مدیریت تردد در تهران، تجهیز ناوگان مترو با تزریق واگن‌های بیشتر است. معاون شهردار تهران در این‌باره اظهار کرد: خوشبختانه امسال دولت طرح ویژه‌ای در بودجه عمرانی خود تدارک دیده که 2هزار واگن مترو به خطوط تزریق شود که از این میان هزار واگن سهم شهر تهران است.
خوشبختانه هفته گذشته مناقصه 672 دستگاه واگن در وزارت کشور برگزار شد و امیدواریم اتفاقات خوبی در این زمینه برای تهران رخ دهد. وی همچنین در مورد فعالیت خط 7 مترو به‌صورت آزمایشی گفت: نواقص زیاد این خط باید مرتفع شود اما مسئله این است که برای این خط مترو ناوگان کافی وجود ندارد و قطارها از سایر خطوط به خط 7 تزریق شدند که با این کار عملا کمکی به جذب بیشتر مسافر نکردیم بلکه محدودیت‌هایی را بر سر راه خطوط دیگر گذاشته‌ایم.
تهرام 7247**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.