شهناز کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این دانش آموزان در هفت گروه آسیب دیده بینایی، شنوایی، کم توان ذهنی، جسمی- حرکتی، اتیسم، چند معلولیتی و اختلالات یادگیری در 57 مدرسه و مرکز تحصیل خواهند کرد.
وی گفت: کتاب های درسی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه مناسب سازی شده و در اختیار مدارس قرار گرفته و اول مهرماه به دانش آموزان ارائه می شود.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران با اشاره به سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان با نیازهای ویژه افزود: برای سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان با نیازهای ویژه مشکلی وجود ندارد و به همت سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهرداری تهران حمل و نقل این دانش آموزان رایگان انجام می شود.
کریمی گفت: برنامه ها و مسابقات فرهنگی و ورزشی ویژه ای نیز در طول سال تحصیلی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه برگزار خواهیم کرد که اختتامیه و مرحله کشوری این مسابقات در فصل تابستان خواهد بود.
وی افزود: با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که شعار آن توسعه عدالت آموزشی است، ما سعی می کنیم برای دانش آموزان با نیازهای ویژه و تلفیقی بهترین خدمات را ارائه دهیم.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران با اشاره به فعالیت 2هزار و 400 نیروی انسانی در این نهاد اظهار کرد: امسال حدود 50 نیروی جدید جذب آموزش و پرورش استثنای شهر تهران شدند.
کریمی گفت: ارتقای توانمندی و شایستگی نیروی انسانی و ارتقای کیفیت آموزشی مدارس از جمله برنامه های این نهاد برای سال تحصیلی جدید است و تمام برنامه ها و فعالیت های این نهاد حول این 2 محور انجام می شود.

*سنجش سلامت 90هزار نوآموز بدو ورود به دبستان
رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران با اشاره به آمار سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان اظهار کرد: تاکنون حدود 90 هزار نوآموز در 48 پایگاه در زمینه های مختلف حسی، جسمی، هوشی و رفتاری مورد سنجش قرار گرفتند.
کریمی با بیان اینکه زمان انجام سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی مشخص نیست، افزود: زیرساخت های لازم برای سنجش سلامت نوآموزان پیش از دبستان آماده است و در حال حاضر ثبت نام از نوآموزان در مدارس انجام می شود که در صورت به حد نصاب رسیدن تعداد پایگاه ها، سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی انجام می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار : معصومه جوان معبودی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.