حسن بهنیا عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کشت گندم و جو از اویل مهرماه در سطح استان انجام خواهد شد که در همین راستا 37 هزار هکتار به کشت گندم آبی و 800 هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران به کشت گندم دیم اختصاص یافت.
وی ادامه داد: در کشت پائیزه امسال 35 هزار هکتار جو آبی نیز در استان تهران کشت خواهد شد و همچنین 10 هزار هکتار از اراضی استان به کشت محصول مهم و استراتژیک دانه روغنی کلزا که نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی و تأمین روغن مصرفی در کشور دارد، اختصاص یافت.
به گفته مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تاکنون در حدود 200 هکتار از اراضی کشاورزی این استان کلزا کشت شده است.
وی خاطرنشان کرد: 5 هزار و 120 تن گندم گواهی شده و همچنین یک هزار و 410 تن بذر جو گواهی شده تهیه شده و در کارگزاری های فروش نهاده های کشاورزی موجود است.
بهنیا تصریح کرد: تاکنون 8 تن بذر کلزا از ارقام هیبریدهای زمستانه داخلی و وارداتی نیز در سطح عامیلن توزیع جهت عرضه به کشاورزان موجود است.
به گفته وی، مجموعه مدیران ذیربط حوزه معاونت بهبود تولیدات گیاهی از جمله زراعت، مکانیزاسیون، حفظ نباتات با همکاری مدیریت ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، اقدامات حمایتی٬ هدایتی، نظارتی و آموزشی را در این خصوص به عمل آورده و مشکل خاصی به لحاظ تامین بذر و کودشیمیائی و سایر نهاده ها وجود ندارد.
خبرنگار: سید جواد آل داود**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.