به گزارش ایرنا، مسعود مرسل پور روز سه شنبه در جلسه هماهنگی هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس ، زمان مناسبی برای تبیین ایثارگری های رزمندگان اسلام و ارتقاء فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است و مسئولان باید با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، ارزش های این دوران را ارج بنهند.
وی اظهار کرد: دفاع مقدس، ارزشی است که به واسطه حضور آحاد مردم در جبهه های نبرد حق علیه باطل توانست عزت و اقتدار را نصیب ایران اسلامی کنند و امروز نیز مراسم گرامیداشت این ایام با محوریت حضور مردم باید با شکوه و عظمت بیش از پیش برگزار شود.
وی با اشاره به ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس در شهرستان قرچک گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس بیش از یکصد برنامه فرهنگی توسط ادارات، حوزه ها ، پایگاه ها و اقشار مختلف بسیج در سطح شهرستان قرچک با محوریت ایثار برگزار می شود.
مرسل پور گفت: در نخستین روز از هفته دفاع مقدس برنامه هایی همچون سخنرانی سردار سنایی معاون سیاسی کل سپاه پیش از خطبه های نماز جمعه و افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس در پارک ولایت شهرستان قرچک برگزار می شود.
وی افزود : در دومین روز از هفته دفاع مقدس ، برنامه‌هایی همچون کارگاه آموزش کشت و پرورش قارچ، تجلیل از بسیجیان نمونه، دیدار خانواده شهدا، تجمع نوجوانان بسیجی در حوزه‌ها، نشست جوانان عاشورایی، ردپای فرهنگ عاشورا، مسابقه داستان کوتاه با موضوع هفته دفاع مقدس و خاطره‌گویی در مدارس برگزار می‌شود.
فرماندار قرچک با اشاره به برنامه های سومین روز از هفته دفاع مقدس گفت: دیدار با خانواده معظم شهدا، اجرای ویژه برنامه استقبال در آسمان بدرقه در زمین، آموزش جنگ شهری، افتتاح ایستگاه مطالعه در پارک 15 خرداد و بازدید علمی از دانشگاه علم و صنعت از جمله برنامه های سومین روز از هفته دفاع مقدس قرچک است.
وی از اجرای ویژه برنامه نشست اقتصاد مقاومتی و دفاع مقدس با حضور مادران و همسران شهدا، بازدید از خانه آسمان‌نما، برگزاری نشست‌های بصیرتی در سطح پایگاه‌ها با موضوع هفته دفاع و ایثارگری، برپایی نمایشگاه تولیدات داخلی، اجرای طرح میز اقتصادی و تبلیغ کالاهای ایرانی و برگزاری یادواره شهدا به عنوان ویژه برنامه های چهارمین روز از هفته دفاع مقدس قرچک یاد کرد.
مرسل پور گفت: پخش فیلم و کلیپ در مورد جنایات صهیونیست و دست‌نشانده آنان داعش، برگزاری مسابقه تفنگ ساچمه‌ای، برپایی نهضت روشنگری، برگزاری نشست سرگروه‌ها در پایگاه‌ها و اجرای اردوی باغ موزه دفاع مقدس در روز پنجم هفته دفاع مقدس انجام می شود.
فرماندار شهرستان قرچک افزود: در روز ششم از هفته دفاع مقدس برنامه هایی همچون کارگاه آموزش همیاران حجاب، کلاس راپل و رهایی گروگان، نشست تندیس پایداری با حضور زنان ایثارگر و پیشکسوت دفاع مقدس و همایش نقش زنان در جنگ نرم برگزار می‌شود.
مرسلپور افزود: در روز هفتم هفته دفاع مقدس برنامه هایی همچون برگزاری تئاتر خیابانی در سطح شهر، گلباران مزار شهدا، ویزیت رایگان واعزام گروه جهادی به روستاهای شهرستان در قالب اردوی 3 روزه میقات صالحین برگزار می شود.
31 شهریور تا 6 مهر هفته دفاع مقدس نام دارد.
خبرنگار: سید حسن میری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.