سرگرد داود عبدالملکی روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان دماوند که با حضور اعضای شورای شهر در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن فصل بازگشایی مدارس، ساماندهی سرویس مدارس یکی از اولویت ها است.
وی خط کشی معابر به ویژه محورهای منتهی به مدارس و گذرگاه های عابر پیاده و در صورت نیاز نصب سرعت کاه را از دیگر موضوعات مهم دانست و بیان کرد: با توجه به ظرفیت منطقه در خصوص عدم تکمیل خودروهای عمومی، لازم است از ظرفیت خودروهای شخصی استفاده کنیم که در این امر شرکت های حمل و نقل عمومی می توانند متولی کار باشند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان دماوند به اقداماتی همچون کمربندی دماوند و انجام جاده سرهار با هدف کاهش ترافیک بلوار آیت اله خامنه ایی اشاره کرد و گفت: بیشترین موضوع ترافیک در شهر دماوند، میدان شهدا (جهاد) در بلوار شهید بهشتی است که به همین منظور برای برطرف کردن مشکل ترافیک مقرر شد تقاطع جیلارد به صورت موقت مسدود شود و در صورت قطعی شدن، دوربرگردانی در مقابل دادگستری دماوند تعبیه خواهد شد تا تردد آسان صورت گیرد.
وی در خصوص پارک خودروهای سنگین در معابر شهر تصریح کرد: یکی از دغدغه های این مرکز پارک خودروهای سنگین در معابر شهری بوده که طبق قانون ممنوع می باشد که برای رفع این مهم باید زیرساخت های لازم ایجاد شود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر زمینی به مساحت 5 هزار متری در منطقه سرهار پیش بینی شده است که مورد بهره برداری قرار می گیرد.
سرگرد عبدالملکی عنوان کرد: تردد کامیون ها و پارک کردن آن در شهر مشکلاتی همچون ترافیک، امنیت، کاهش عمر آسفالت و ایجاد آلودگی صوتی را به همراه دارد که امید است در آینده نزدیک با استقرار این مکان مشکل تردد و توقف خودروهای سنگین در شهر حل شود.
عباس صفری، شهردار دماوند نیز در ادامه این جلسه به موضوع ترافیک اشاره و بیان کرد: با توجه به گسترش جمعیت، ترافیک رو به افزایش است و سه بلوار امام خمینی، آیت الله خامنه ای و شهید بهشتی سه محور اصلی ترافیک محصوب می شود.
وی ادامه داد: اقدامات خوبی در راستای ایجاد مسیرهای موازی به منظور توسعه شبکه معابر با ایجاد بلوار بعثت، یادگار امام و بلوار شورا صورت گرفته است.
صفری گفت: یکی از معضلات در بلوار آیت الله خامنه ای وجود چندین تقاطع است که با مسدود کردن دو تقاطع نتیجه مطلوبی بدست می آوریم و در خصوص پل شلمبه نیز تمهیداتی در خصوص احداث زیرگذر در نظر گرفته شده که میزان ترافیک در آن نقطه را کاهش دهد.
وی در خصوص بحث پارکینگ بیان کرد: درنظر داریم ضلع جنوبی بلوار آیت الله خامنه ای زمینی به مساحت 4 هزار متر مربع برای پارک خودروها اختصاص یابد.
خبرنگار: الهام حیدری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.