به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن ولیئی روز سه شنبه در نشست خبری جشنواره «جعبه کفش» در سالن کنفرانس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهار کرد: از این پایگاه ها، پنج پایگاه با همکاری صدا و سیما در امامزاده صالح(ع) تجریش، حرم حضرت عبدالعظیم شهرری، فرهنگسراهای رسانه و فردوس، متروی امام خمینی(ره) برپا می شود.
وی گفت: همچنیین 38 مرکز نیکوکاری کمیته امداد نیز آماده دریافت کمک های مردمی است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران افزود: در روز 24 شهریورماه در میعادگاه های نماز جمعه در سراسر استان تهران، پایگاه های جمع آوری کمک های مردمی برپا خواهد شد.
ولیئی با بیان اینکه سال گذشته یک میلیارد و 800 میلیون تومان کمک های نقدی و غیرنقدی در قالب جشن عاطفه ها جمع آوری شد، اظهار کرد: 74 میلیون تومان هم به صورت خدمات ارائه شده که امسال امیدواریم 4 میلیارد تومان از طریق خیریه ها و کمک مردمی برای تامین مایحتاج دانش آموزان نیازمند جمع آوری شود.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: در ابتدای سال تحصیلی نیز در قالب «لبخند عاطفه ها» یک میلیون پاکت در تمامی مدارس در بین دانش آموزان توزیع و دانش آموزان کمک های نقدی خود را در این پاکت ها قرار داده و 19 مهرماه با نواختن زنگ عاطفه ها در یکی از مدارس تهران به صورت نمادین، این کمک ها جمع آوری شده و برای کمک به دانش آموزان بی بضاعت در اختیار مدیران مدارس قرار داده خواهد شد.
وی با بیان اینکه کمک های مدارس متمول شهر تهران در قالب «لبخند عاطفه ها» به مدارس و مناطق محروم اختصاص داده خواهد شد، افزود: با تفاهم نامه منعقدشده با صنف لوازم التحریر و نوشت افزار نیز، این صنف همچون سال گذشته کمک های خود را به دانش آموزان نیازمند خواهند داشت.
ولیئی اظهار کرد: شهروندان برای شرکت در جشن عاطفه ها می توانند کمک های نقدی خود را به صورت غیرحضوری از طریق شماره تلفن 7355، سامانهUSD*8877*5*3# و #2222 *724USD از طریق تلفن همراه، نرم افزار سکه بانک ملت و شماره حساب 1482219230 بانک ملت و شماره کارت 6104337838301057 بانک ملت به کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران ارائه کنند.
وی با اشاره به تحصیل یک میلیون و 100 هزار دانش آموز در تهران اظهار کرد: از این تعداد حدود 50هزار دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران هستند و حدود 25 هزار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران نیستند اما جز افراد بی بضاعت محسوب شده و برای دریافت کمک در آغاز سال تحصیلی به کمیته امداد مراجعه می کنند.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: ما با 40 هزار دانش آموز بی بضاعت و حدود 10هزار دانشجوی کم بضاعت روبه هستیم که از این 10هزار نفر، 3 هزار نفر تحت پوشش کمیته هستند و 7هزار نفر کسانی هستند که به صورت موردی به کمیته امداد مراجعه می کنند و کمک هایی را برای شهریه و یا تامین لوازم التحریر دریافت می کنند.
وی خاطرنشان کرد: جشن عاطفه ها مدت 24 سال است که با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره)، بسیج سازندگی، سپاه پاسداران، سازمان دانش آموزی، صدا سیما و با همراهی خیران، برگزار می شود و مدت 2سال با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، طرح جعبه کفش با هدف توجه بیشتر به دانش آموزان نیازمند و بی بضاعت شهر تهران اجرا می شود.
ولیئی با اشاره به اینکه جشنواره جعبه کفش نمادی برای احسان و نیکوکاری است، افزود: شهروندان می توانند کمک های غیرنقدی از جمله لوازم التحریر، لباس و کفش را در جعبه های کفش قرار داده و به فرهنگسراهای سطح شهر تهران ارائه کنند و 23 و 24 شهریورماه این جعبه ها را به پایگاه های کمیته امداد ارائه کنند.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه سال گذشته در قالب این طرح 10هزار جعبه کفش از شهروندان دریافت شد، گفت: کف هر کدام از این جعبه، 30هزار تومان درنظر گرفته شد که در نهایت 300 میلیون تومان جمع آوری شد و امیدواریم امسال تعداد جعبه های کفش به 20 هزار عدد برسد.
وی گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) قبل از مهرماه، به حساب دانش آموزان تحت پوشش خود دردوره ابتدایی، دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه به ترتیب 50هزار تومان، 75هزار تومان و 100هزار تومان واریز می کند.

*طرح جعبه کفش نماد کمک به دانش آموزان نیازمند است
محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در این نشست با بیان اینکه جشنواره جعبه کفش سال 94 در آستانه بازگشایی مدارس در قالب طرحی در سطح فرهنگسراهای شهر تهران اجرا شد، اظهار کرد: این جشنواره از سال 95 با همکاری کمیته امداد استان تهران اجرا می شود و توسعه پیدا کرده است.
وی با اشاره به اینکه طرح جعبه کفش نماد کمک به دانش آموزان نیازمند است، گفت: کودکان در این جعبه ها کمک های غیرنقدی را به همراه شعر، دست نوشته و نقاشی از خود به دانش آموزان نیازمند اهدا می کنند.
صلاحی با اشاره به اقدامات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در جهت حمایت از دانش آموزان و کودکان نیازمند افزود: طرح سوادآموزی 534 کودک کار و بازمانده از تحصیل با همکاری مدرسه صبح رویش و خدمت رسانی به کودکان روستای ابراهیم آباد در 48 کیلومتری شهر تهران و برگزاری کلاس درس برای آنان با همکاری نهادهای دیگر از جمله این اقدامات است.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران طرح های جمع آوری و ارسال 24 هزار جلد کتاب و ارسال آن به روستاهای محروم تهران و راهیان نور و طرح جمع آوری سررسیدهای سفید با عنوان «سررسیدهای مهربانی» را از دیگر اقدامات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای کمک به دانش آموزان عنوان کرد و افزود: سال گذشته در قالب این طرح، بیش از 10هزار سرسید جمع آوری و به سیستان و بلوچستان ارسال شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی **انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.