به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران، مجتبی عبداللهی در نشستی با محمد قمی نماینده مردم شهرستان پاکدشت در مجلس شورای اسلامی در دفتر کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهرستان با بیان اینکه یکی از رویکردهای کمیته امداد امام خمینی(ره) برای حمایت از مددجویان در زمینه تامین مسکن، کمک به ساخت یا خرید مسکن در حوزه های شهری و روستایی با کمک مردم، خیران و همت مددجویان است، اظهار کرد: از ابتدای امسال 2 خرید و 17 تعمیرات واحد مسکن مددجویی در شهرستان پاکدشت انجام شده و هم اکنون یک مورد خرید و 20 مورد تعمیرات نیز در دست اقدام است.
وی گفت: بیشتر این خدمات در بخش تعمیرات کلی و جزئی ساختمان، حصارکشی، آشپزخانه، ساخت حمام و سرویس بهداشتی بوده است.
عبداللهی با بیان اینکه کمک به خرید مسکن برای مددجویان در قالب پرداخت تسهیلات بلاعوض، کمک های خیران و آورده مددجو انجام می شود، افزود: سقف پرداخت تسهیلات ساخت، بهسازی و بازسازی کمیته امداد به مددجویان روستایی 15 میلیون تومان و برای مددجویان شهری 25 میلیون تومان در نظر گرفته شده که این تسهیلات بلاعوض با اولویت ارائه مناطق محروم و روستایی به مددجویان مشمول تحت حمایت پرداخت می شود.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان پاکدشت با اشاره به اینکه سه هزار و 50 خانوار با جمعیت پنج هزار و 143 نفر از خدمات حمایتی این نهاد بهره مند هستند، اظهار کرد: از این تعداد 2هزار و 750 خانواده به صورت دائم و 350 خانوار به صورت تک و چندخدمتی از خدمات حمایتی کمیته امداد شهرستان پاکدشت برخوردار هستند.
وی گفت: 52 خانوار تحت حمایت این نهاد در پنج ماهه نخست امسال بر اساس ضوابط و دستورالعمل های توانمندسازی از چرخه دریافت کمک معیشت خارج شده و 60 خانوار از نیازمندان ساکن وارد چرخه حمایتی کمیته امداد شدند.
عبداللهی با اشاره به اجرای دوره های آموزشی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان پاکدشت افزود: توانمندسازی فکری و فرهنگی خانواده های تحت حمایت و تقویت و رشد مبانی اعتقادی و دینی این خانواده ها از مهمترین برنامه های کمیته امداد این شهرستان است.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان پاکدشت با بیان اینکه جامعه هدف این طرح ها، زنان سرپرست خانوار، دانش آموزان، مستعدان اشتغال و دختران در آستانه ازدواج است، اظهار کرد: موضوعات این کلاس ها شامل بهداشت فردی و روان، مسائل فرهنگی و اعتقادی، احکام، سبک زندگی، تامین معاش و مدیریت مسائل اقتصادی است.
وی، دیدار با خانواده های تحت حمایت در قالب طرح مفتاح الجنه، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، معرفتی، برگزاری مسابقه فرهنگی از یکی از خطبه های نهج البلاغه، تجلیل از سادات تحت حمایت، تبلیغ آداب و سنن روز عید سعید غدیر در کارگاه های آموزشی فرهنگی و تربیتی کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان پاکدشت را از برنامه های این نهاد در دهه امامت و ولایت عنوان کرد.
محمد قمی نماینده مردم شهرستان پاکدشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تاکید بر تعامل با شرکت ها و کارخانه‌های این شهرستان در راستای افزایش توان یاری به مددجویان گفت: خیران در حوزه های مختلف می توانند کمک های مطلوبی برای توانمندی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد داشته باشند.
وی با اشاره به تامین مسکن محرومان توسط کمیته امداد، افزود: با توجه به مشکلات مردم در زمینه مسکن در سطح شهرستان لازم است این موضوع بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
قمی ابراز امیدواری کرد: با همکاری و حمایت مسئولان اجرایی شاهد توسعه شهرستان باشیم و اقدامات مطلوبی برای کاهش فقر در سطح شهرستان اجرایی شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.