الهام فخاری شامگاه جمعه در حاشیه اختتامیه سومین دوره لیگ فوتبال پرشین جمعیت امام علی (ع) (تیم‌های فوتبال کودکان محروم و حاشیه‌نشین شهرها) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بر حمایت اعضای شورا از ایده‌های خلاقانه سازمان‌های مردم نهاد در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.
وی با بیان اینکه سمن‌ها، نهادهای جیره بگیر نیستند، تصریح کرد: توانمند‌سازی این نهادهای مردم نهاد از طریق ایجاد فضا و زیرساخت و بهره‌مندی از پتانسیل و ایده‌های آن‌ها در حل معضلات شهری میسر است که در این خصوص اولین گام ایجاد ستاد سمن‌ها در شورای شهر است.
به گفته این عضو شورای شهر تهران، در این ستاد عملکرد سمن‌های فعال در پایتخت مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفته و از طرح‌های خلاقانه درجهت کاهش آسیب‌های اجتماعی حمایت می‌شود.
فخاری تاکید کرد که در مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح پایتخت، همکاری و هم‌افزایی نهادهای تخصصی، نظام‌های صنفی و ‌سازمان‌های مردم نهاد، به‌عنوان سه ضلع یاری‌رسان به شورای شهر، ضروری است.

* برگزاری لیگ پرشین پنجره امیدی رو به فردایی بهتر برای کودکان محروم
فخاری در ادامه به برگزاری لیگ فوتبال پرشین توسط جمعیت امداد دانشجویی-مردمی امام علی (ع) را به‌عنوان ایده‌ای خلاقانه در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: برگزاری این لیگ پنجره امیدی رو به فردایی بهتر برای کودکان محروم و آسیب‌پذیر در حاشیه شهرهاست.
وی ادامه داد: کودکان کار و حاشیه‌نشین در این لیگ، فرصت تجربه کردن فضایی جدید و متفاوت را پیدا کرده و با بعد دیگری از زندگی شهری آشنا می‌شوند.
به گفته فخاری، آسیب‌های اجتماعی تهران درهم تنیده شده‌اند و الویت‌بندی در رفع آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی در ادامه افزود: بنا داریم تا آخر سال 96، برنامه‌ای اولویت‌بندی شده و دارای زمان‌بندی مشخص برای کاهش معضلات اجتماعی و فرهنگی شهر تهران تدوین و ارائه دهیم که البته نقش سازمان‌های مردم ‌نهاد در اجرای آن پررنگ خواهد بود.
به گزارش ایرنا، سومین دوره لیگ پرشین با حضور 22 تیم از 8 استان کشور به همت جمعیت امام علی (ع) در زمین چمن دانشگاه شهید بهشتی از 10 تا 17 شهریور برگزار شد.
در سومین دوره این لیگ عنوان قهرمانی در رده نونهالان و نوجوانان به تیم کردستان و در رده جوانان به تیم ساری رسید.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: مهدی مقدر**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/9343//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.