به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری تهران، سیدحسین هاشمی در برنامه تلویزیونی تهران 20 افزود: درهمین ارتباط بهره برداری از 952 پروژه عمرانی، خدماتی، تولیدی، فرهنگی و ورزشی با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 600 میلیارد تومان همزمان با گرامیداشت هفته دولت در مناطق مختلف استان تهران آغاز شد.
وی اظهار کرد: همچنین همزمان با هفته دولت 18 پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی در مناطق جنوب تهران و شهرستان ری به بهره برداری رسید.
استاندار تهران در ادامه به موضوع مشخص نبودن حریم شهر تهران اشاره کرد و گفت: وجود اختلاف در زمینه تعیین حریم میان پایتخت و شهرستان های استان تهران موجب سوءاستفاده برخی افراد سودجو می شود که وجود قانون برای تعیین حریم، تکلیف دستگاه قضایی، فرمانداران و شهرداران دراین خصوص را مشخص می کند.
هاشمی با بیان اینکه باید شورای شهر و شهرداری تهران در این زمینه ورود کنند خاطرنشان کرد: تاکنون مشکلات این حوزه با تعامل حل شده اما باید مرزها با قانون مشخص و این مشکل باید برای همیشه رتفع شود.
وی تصریح کرد: انتظار داشتیم در دوره چهارم شورای شهر و مدیریت قبلی شهر تهران موضوع حریم پایتخت تعیین تکلیف شود و بارها نیز دراین خصوص تاکید کردیم.
استاندار تهران در خصوص روند ساخت و ساز در پایتخت نیز گفت: دولت یازدهم اقدامات بسیار موثر و خوبی را در راستای برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در تهران انجام داد.
وی در خصوص مشکل مهاجرپذیری شهر تهران نیز اظهار کرد: در شهرهای بزرگ جهان مانند توکیو، پاریس و لندن هزینه زندگی بالا است و مردم ساکن در مناطق حومه ای با توجه به وجود شبکه حمل و نقل مناسب برای کار به این شهرهای بزرگ تردد می کنند.
هاشمی افزود: تصمیم گیری درخصوص مهاجرپذیر شدن یا نشدن شهر باید در سطح ملی انجام شود و استاندار به تنهایی نمی تواند در این خصوص تصمیم گیری کند.
استاندار تهران ادامه داد: در استان تهران ماهانه 700 میلیارد تومان یارانه پرداخت می شود و بودجه عمرانی یا تملک دارایی این استان در یک سال حدود 400 میلیارد تومان است بنابراین بهتر است اگر افرادی که به یارانه نیاز ندارند انصراف دهند.
وی افزود: در صورت تحقق این مهم ماهیانه می توان 200 میلیارد تومان از همین محل برای امور عمرانی ذخیره یا در بخش توسعه سرمایه گذاری کرد.
هاشمی ادامه داد: براساس آمار جمعیت سال 95 تهران نسبت به سال 90 حدود یک میلیون و 600 هزار نفر افزایش یافته اما روند زاد و ولد در مقایسه با گذشته کندتر شده و اگر امکانات و شغل جدید در خارج از تهران ایجاد شود میزان مهاجرت به تهران کاهش می یابد.

* گزارش کارشناسان درخصوص خطوط 7 و 8 مترو نگران کننده است
استاندار تهران در ادامه با اشاره به اینکه گزارش کارشناسی در خصوص سطح ایمنی و تجهیزان خطوط 7 و 8 مترو نگران کننده است گفت: در مراسم آغاز به کار شورای شهر پنجم اعلام کردم که تکمیل، تجهیز و ایمن سازی این خطوط باید در دستور کار قرار گیرد.
هاشمی افزود: ضمن اینکه به مدیریت قبلی شهر تهران نیز گفتیم که عجله ای برای افتتاح این پروژه ها نداشته باشد.
استاندار تهران یادآور شد: در حال حاضر دولت 2 هزار واگن برای شبکه مترو درنظر گرفته که فاینانس آن نیز اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه بودجه عمومی از مالیات، نفت و سایر درآمدها به دست می آید اظهار کرد: در دولت یازدهم تا پایان سال 95، براساس قانون بیش از 13 هزار میلیارد تومان از ارزش افزوده جرایم آلایندگی به شهرداری تهران پرداخت شده است.
هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تصفیه خانه های فاضلاب گفت: به دلیل خشکسالی ها نسبت به تامین تصفیه خانه ها حساس هستیم و در این راستا اقدامات بسیار خوبی نیز انجام شده است.
وی افزود: از مجموع 41 پروژه طرح تصفیه فاضلاب اجرا شده کشور در دولت یازدهم 10 مورد آن در استان تهران اجرا شده و پیش بینی می کنیم 13 پروژه تصفیه خانه دیگر نیز در طول فعالیت دولت دوازدهم در این استان اجرا شود.
وی در خصوص استشمام بوی نامطبوع پساب و فاضلاب در اطراف تهران نیز خاطرنشان کرد: یک تصفیه خانه در اسلامشهر و یک تصفیه خانه در شهرستان ری احداث و به بهره برداری رسید که به طور قطع با راه اندازی آنها این مشکل نیز تا حد قابل توجهی کاهش می یابد.
استاندار تهران در خصوص وضعیت واحدهای صنفی و انتقال صنایع آلاینده به خارج از شهر نیز گفت: حدود 420 هزار واحد تولیدی و خدماتی در استان تهران فعال هستند که نیمی از آنها فاقد مجوزند.
استاندار تهران با اشاره به اینکه موضوع ساماندهی صنوف استان با معاون اول رئیس جمهوری مطرح و مورد استقبال وی قرار گرفت اظهار کرد: برای جانمایی با اصناف تهران وارد مذاکره شدیم و احداث شهرک صنعتی در شهریار، قرچک و ملارد با اختصاص 10 هزار هکتار زمین پیش بینی شده است.

*ساماندهی معتادان متجاهر در پایتخت به خوبی انجام شده است
استاندار تهران همچنین با اشاره به اقدامات موثر انجام شده برای جمع آوری معتادان متجاهر در تهران گفت: در ابتدای دولت یازدهم تنها یک مرکز نگهداری معتادان متجاهر با ظرفیت 400 نفر در تهران وجود داشت که در حال حاضر این ظرفیت به هشت هزار و 500 نفر افزایش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین مرکز اخوان با ظرفیت یک هزار نفر آماده افتتاح شده است.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/9353**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.