سیروس نصیری عصر چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: عشایر استان تهران از تولید کنندگان عمده دام سبک استان هستند و بیش از 700 هزار راس دام سبک در اختیار دارند.
وی بیان کرد: با هماهنگی ستاد تنظیم بازار استان و به دبیری سازمان جهادکشاورزی استان تهران عرضه دام در شهرستانهای استان تهران در مراکز تولید و سایر محل هایی که شهرداری و فرمانداری ها تعیین می کنند، انجام خواهد شد.
مدیرکل امورعشایراستان تهران ادامه داد: در سطح شهرتهران نیز با همکاری سازمان میادین میوه و تره بارشهرداری تهران دام های عشایر در روزهای عرفه و عیدسعیدقربان در 18 جایگاه و حدود 20 غرفه از غرفه های شهرداری تهران عرضه می شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به واکسیسناسیون منظم و تعلیف دام های عشایر در مراتع و محیط های طبیعی، گوشت این دام ها کیفیت مطلوبی دارند و به عنوان محصول سالم مطرح می باشد.
نصیری یادآور شد: عرضه دام های عشایری در مراکز عرضه دام با تابلو اتحادیه عشایری استان تهران در شهروشهرستانهای تهران مشخص شده است.
وی گفت: کارشناسان دامپزشکی و بهداشتی نیز در مراکز ثابت و سیار عرضه دام نظارت خواهند داشت.
مدیرکل امورعشایراستان تهران تاکید کرد: برای سهولت خرید دام در تهران ؛ سامانه خرید الکترونیکی و دستگاه های کارت خوان هم در مراکز خرید پیش بینی شده است.
جامعه سه هزار خانواری عشایری استان تهران در سال گذشته بیش از 66 هزار تن محصولات زراعی، دامی،لبنی،پروتئینی و کشاورزی تولید و جهت مصرف به بازار مصرف عرضه کردند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید جواد آل داود انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7243/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.