به گزارش ایرنا ، در این مراسم که روز چهارشنبه در روستای حصار بالااز توابع بخش جواد آباد ورامین برگزار شد ، زمین چمن والیبال مصنوعی ، بوستان محله ای و میدان ورودی روستا با اعتباری بالغ بر 730 میلیون ریال افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
فرماندار ورامین در این مراسم گفت : یکی از مهمترین دستاوردهای دولت یازدهم ، رسیدگی ویژه به وضعیت روستاهاست به گونه ای که امروز روستاهای شهرستان ورامین از نظر امکانات نظیر شهرها شده اند و در برخی از مناطق روستایی حتی امکاناتی وجود دارد که نظیر آن در شهرها نیز وجود ندارد.
محمدرضا یوسفی افزود : تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در سایه توجه به روستائیانی قرار دارد که در خط مقدم تولید محصولات کشاورزی قرار دارند.
وی اظهار کرد: روستا محل تولید ، کار و تلاش است و باید شرایط ماندگاری روستائیان در محل زندگی را فراهم کرد تا ضمن جلوگیری از مهاجرت آنان به مناطق شهری ، زمینه را برای مهاجرت معکوس فراهم و رونق را بار دیگر به روستاها بازگرداند.
فرماندار ورامین اظهار کرد: دولت یازدهم از نخستین روزهای فعالیت خود ، رسیدگی به روستا را در دستور کار خود قرار داد و بیشترین میزان اعتبارات به مناطق روستایی اختصاص داده شده است.
وی با اشاره به کمبودآب در حوزه کشاورزی گفت : دولت یازدهم با اختصاص 157 میلیارد تومان اعتبار ، زمینه انتقال پساب تصفیه شده جنوب تهران به میزان 9 مترمکعب را به دشت ورامین فراهم کرده است که با آغاز به کار و اجرای آن ، بسیاری از نیازهای منطقه به آب کشاورزی برطرف می شود.
یوسفی بر تأمین آب شرب سالم و بهداشتی روستاها نیز تأکید کرد و افزود : مجموعه فرمانداری ورامین حاضر است تا چندین میلیارد از اعتبار شهرستان را به آب شرب سالم و بهداشتی روستاها اختصاص دهد چرا که روستای بدون آب ، محلی برای زندگی و تولید نیست.
وی از دهیاران خواست تا علاوه بر انجام فعالیت های خدماتی و عمرانی ، به فکر اقتصاد روستا نیز باشند و اجرای طرح های تولیدی را در دستور کار خود قرار دهند.
شهرستان ورامین با دارا بودن 2 بخش مرکزی و جواد آباد ، بیش از 70 روستای دارای سکنه دارد.
برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.