به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهریار؛ مراسم گرامیداشت هفته دولت در شهرستان شهریار با حضورنماینده ویژه هیات دولت و رئیس جمهور، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات، در مصلای شهریار برگزار شد.
بنا بر این گزارش، در این مراسم که سید حسین هاشمی استاندار تهران، سعید ناجی فرماندار شهرستان شهریار، حجت الاسلام سالمی امام جمعه شهریار، محمودی نماینده مردم شهرستان های شهریار، قدس و ملارد، ائمه جمعه شهرهای باغستان، صباشهر و وحیدیه، اعضای شورای تامین، اعضای شورای اداری و جمع کثیری از مردم و خانواده های معظم شهدا در مصلای شهریار حضور داشتند، وزیراطلاعات وزیر اطلاعات به ایراد سخنرانی پرداخت.
حجت الاسلام علوی ضمن گرامیداشت هفته دولت و تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) اظهار داشت: یاد شهدای گرانقدر رجایی و باهنر را گرامی می‌داریم، و برای همه خدمتگزاران نظام توفیق خدمت خالصانه به مردم را داریم.
وزیر اطلاعات در جمع مردم شهریار افزود: دلیل حضور امروز ما در شهریار از 2 جهت است؛ از یک سو به جهت نماینده این منطقه در مجلس خبرگان رهبری و از سوی دیگر به خاطر مسئولیتی است که در وزارت دارم.
حجت الاسلام علوی با اشاره به هدایت‌های امام سجاد(ع) عنوان کرد: بعد از شهادت امام حسین (ع) بسیاری حتی جرأت رفتن به در خانه امام سجاد(ع) را نداشتند؛ اما هدایت و راهنمایی‌های امام سجاد(ع) سبب شد که با گذر از دوران خفقان، مردم بتوانند در مسیر تعالیم دینی ورود کنند، تا جایی که تا پایان زندگی گُهربار خود بیش از 170 مجتهد را تربیت کردند.
وی با بیان اینکه نمونه بارز مشی اهل‌بیت علیهم السلام در عصر کنونی، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است؛ تصریح کرد: بعد از امام سجاد(ع)، امام باقر(ع) بیش از 800 مجتهد را آموزش دادند، که پس از آن زمینه برای ایجاد آموزشگاه بزرگ و تربیت 4 هزار شیعه در نزد امام صادق(ع) فراهم شد.

*هیچ‌گاه نباید از ائمه جلو زد و یا از آن‌ها عقب ماند
وی با اشاره به ضروت حرکت در مسیر اهل بیت بیان کرد: هیچ‌گاه نباید از ائمه جلو زده و یا از آن‌ها عقب ماند؛ بلکه همواره باید در کنار اهل بیت حرکت کنیم تا همچنان در مسیر عزّت و اقتدار باشیم.
وزیر اطلاعات ادامه داد: در زمان کوتاه ریاست‌ جمهوری شهید رجایی و نخست‌وزیری شهید باهنر که در محضر رهبر معظم انقلاب بودیم، آن‌ها تمام این مسئولیت‌ها را باری بر دوش خود می‌دانستند که وسیله برای خدمت به مردم است.
حجت الاسلام علوی با بیان اینکه هر مسئولیتی که در مسیر خدمت به مردم و گره‌گشایی باشد، ارزشمند است تصریح کرد: این جایگاه‌ها و مسئولیت‌ها گذرا است و این را همه باید بدانیم که هر آنچه آفریده شده است برای عموم مردم است، پس اگر مسئولیتی بر دوش فردی نهاده می‌شود، صرفاً امانتی است که با خدمت به مردم، محبت و گره‌گشایی مردم می‌توان آن را ارج نهاد.

*در دولت یازدهم با وجود مشکلاتی که وجود داشت، خدمات خوبی ارائه شده است
وی همچنین ضمن اشاره به اینکه جمهوری اسلامی وظیفه دارد تا امنیت، اشتغال و آرامش را برای شهروندان خود فراهم کند گفت: مسئولیت اگر وسیله‌ای برای منیّت باشد، هیچ ارزشی ندارد، که در این مورد حضرت علی(ع) به مالک می‌فرماید که بر رعیت محبت و لطف داشته باش، و همه مردم اعم از اینکه هم کیش تو باشند و یا نباشند، از حقوق شهروندی برخوردارند.
وزیر اطلاعات افزود: دولت اسلامی از آغاز هم وظیفه‌اش بر همین اساس بوده است، و همه دولت‌ها تا به امروز این تلاش را داشته‌اند که البته در این میان برخی دولت‌ها وضع‌شان بهتر بوده و انتظار خدمت بیشتری هم وجود داشته؛ همچنان که در دولت یازدهم نیز با وجود مشکلاتی که در زمینه مباحث اعتباری وجود داشت، خدمات خوبی ارائه شده است.

*در چهار سال گذشته موانع گسترده‌ای از پیش روی کشور برداشته شد
حجت الاسلام علوی با اشاره به پیشرفت کشور در حوزه ریلی و پالایشگاهی گفت: با مشکلات بسیاری روبه‌رو بودیم، پول‌هایمان را نمی‌دادند، کشتی‌های ما اجازه کناره‌گیری در بسیاری از بنادر را نداشتند، و بسیاری از کشورها کالا به ما نمی‌فروختند؛ تا زمانی که دولت یازدهم روی کار آمد و با تدابیری که اندیشیده شد شاهد پیشرفت‌هایی در حوزه ریلی و پالایشگاهی بودیم.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سیدمجید بروجردی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/1109 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.