به گزارش ایرنا، عبدالحسین رحیمی روز سه شنبه و در سومین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران، ری و تجریش در تشریح گزارش طرح عرضه بهداشتی دام در سال 96 تصریح کرد:22 جایگاه موقت و سیار عرضه و ذبح دام برای روزهای عرفه و عید سعید قربان در سطح 22 منطقه شهرداری راه اندازی شده است .
وی افزود: در سال های قبل سازمان گوشت و سردخانه ها و کشتارگاه ها در دست شهرداری بود که متاسفانه این نهادها پراکنده بود به طوری که در میدان بعثت انواع ماهی و در میدان بهمن نیز کشتار مرغ بود که در سال 87 که سازمان سردخانه ها به کشتارگاه ها اضافه و به سازمان میادین الحاق شد.
به گفته وی، باتوجه به مشاهده چند مورد بیماری تب کریمه کنگو که در سطح کشور، امسال شهرداری تهران تصمیم گرفت در راستای ذبح سالم اقدامات گسترده تر انجام دهد.
رحیمی با بیان اینکه 3 جایگاه ثابت در شهر تهران برای عرضه و ذبح دام در مناطق 18 و 4 و 15 وجود دارد که از 8 صبح تا 8 شب به شهروندان خدمت رسانی می کنند، افزود: با ایجاد 22 جایگاه برای عید قربان این تعداد به 25 جایگاه افزایش یافت ضمن اینکه 3 جایگاه هم در مراکز خیریه کمیته امداد، کهریزک و شیرخوارگاه آمنه برپا شده است.
رئیس سازمان میادین و میوه و تره بار عنوان کرد: برای شهر تهران و نگهداشت شهر اقدامات خوبی انجام گرفته به طوریکه در 10سال گذشته حدود 23 الی 24 هزار دام عرضه شد 10 الی 11 هزار کشتار نیز در جایگاه های شهرداری انجام شده است.
وی ادامه داد: یک هزار و 237 نفر به مردم در این خصوص خدمات رسانی می کنند و در هر جایگاه یک الی 2 ناظر ذبح شرعی پیش بینی کردیم.
به گفته وی 240 دامپزشک در این جایگاه ها حضور دارند تا مباحث بهداشتی رعایت شود و با هدایت و معرفی از طرف اداره کل دامپزشکی استان تهران است 450نفر نیز کار ذبح را در روز عید قربان انجام می دهند.
رحیمی با یادآوری اینکه اقدامات روز عید قربان با مشارکت وزارت جهاد و امور عشایر انجام می شود تا دامداران دام پرورشی شان را عرضه کنند و دامپزشکان نیز معاینات پزشکی لازم را اعمال و دام ها اعزام به قربانگاه ها شوند متذکر شد:پس ذبح دام بر اساس شماره مشتری که روی گوش گوسفند قربانی حک شده، پیکر و لاشه به آنها ارایه می شود.
وی خاطرنشان کرد: در صورتی که در تمامی مراحل و حتی پس از کشتار معاینه انجام و هر نوع آلودگی در گوشت یا لاشه مشاهده شد مبلغ پرداختی خریدار به وی عودت داده می شود.
رحیمی هدف از ایجاد و اقدامات شهرداری در این خصوص را جلوگیری از ذبح در خیابان، معابر و در خانه شهروندان و همچنین کنترل سلامت مردم عنوان کرد.
وی ادامه داد: تمامی خدمات ذبح به شهروندان در روز عید قربان رایگان است و فقط پوست و روده قربانی به ذابح دام می رسد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: مهدی مقدر انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/9343/7244 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.