فرماندار شهرستان پیشوا در این مراسم گفت: کشاورزان این شهرستان با بهره گیری از 12 هزار هکتار اراضی کشاورزی ، سالانه یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید و روانه بازار می کنند.
وی اظهار کرد: شهرستان پیشوا با وسعتی بالغ بر 207 کیلومتر مربع ، از جمعیتی بالغ بر 80 هزار نفر برخوردار است که اغلب ساکنان این شهرستان به کشاورزی و دامداری مشغول به کار می باشند.
وی تصریح کرد: علاوه بر 80 هزار نفر شهروندان ایرانی، به همین تعداد نیز اتباع افغانستان نیز در پیشوا زندگی می کنند که کلیه امکانات فرهنگی ، اجتماعی ، مبلمان شهری و حتی فرصت های شغلی را در اختیار دارند.
وی افزود : شهرستان پیشوا از 12 هزار هکتار اراضی کشاورزی برخوردار است که به دلیل محدودیت های منابع آبی ، تنها 10 هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات باغی و زراعی می رود.
وی اظهار کرد: کشاورزان پیشوا سالانه یک میلیون تن انواع محصولات زراعی ، باغی و دامی را تولید و روانه بازار می کنند.
محمدی بیان کرد: در صورت تخصیص آب مورد نیاز و ارائه تسهیلات ارزان قیمت می توان بر میزان تولیدات کشاورزی این شهرستان افزود.
وی تصریح کرد: کشاورزان این منطقه با اتکا به فرهنگ کار و تلاش و با بهره گیری از شیوه های نوین کشاورزی از جمله آبیاری نوین و بهره گیری از گلخانه ، از میزان آب موجود حداکثر استفاده را کرده و به تولید محصولات کشاورزی می پردازند.
فرماندار پیشوا اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار و500 نفر از مردم پیشوا در بخش کشاورزی مشغول به کارند.
وی وجود پایانه صادارت محصولات کشاورزی را نیاز این منطقه برشمرد و افزود: با مساعدت و همراهی دولت ، زمینه احداث این پایانه در پیشوا فراهم شده و عملیات احداث آن همزمان با هفته دولت آغاز می شود.
وی با اشاره به آغاز عملیات تولید شیرخشک ، کره پاستوریزه و خامه شهرستان پیشوا گفت: این پروژه در زمینی به مساحت 60 هزار متر مربع و زیر بنای 10 هزار و 600 متر مربع احداث می شود.
محمدی افزود: سرمایه گذاری ثابت این پروژه یک هزار میلیارد و 43 میلیون ریال است و از ادواتی با ارزش 317 میلیارد ریال بهره خواهد برد.
وی بیان کرد: ظرفیت تولید سالانه شیر خشک پرچرب این مجموعه سالانه 4 هزار و 294 تن و ظرفیت تولید شیر خشک کم چرب آن 25 هزار و 970 تن می باشد.
فرماندار پیشوا تصریح کرد: این کارخانه سالانه 10 هزار و 66 تن کره و سالانه 7 هزار و 300 تن خامه تولید می کند.
وی بیان کرد: فاز اول این کارخانه 100 فرصت شغلی و فاز دوم 81 فرصت شغلی ایجاد می کند.
خبرنگار: سید حسن میری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.