ناصر محمودی فرد روز دوشنبه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: امسال همزمان با هفته دولت 39 پروژه عمرانی و خدماتی با اعتباری بالغ بر 76 میلیارد و 600 میلیون تومان در شهرستان دماوند به بهره برداری رسید که امروز با حضور استاندار تهران، 7 پروژه مهم شهرستان افتتاح شد.
وی به پروژه مجتمع خدماتی و رفاهی فیروزان اشاره کرد و گفت: این مجتمع با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و اعتباری بالغ بر 80 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که در فاز نخست 24 نفر ایجاد اشتغال‌ نموده و در حال حاضر 16 نفر مشغول به کار هستند.
فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه مساحت کل مجتمع، 21 هزار و 638 مترمربع و مساحت فاز یک 10هزار و 500 مترمربع و مساحت فاز دوم 11 هزار و 138 مترمربع می باشد، بیان کرد: این مجتمع متشکل از بخش تجاری، سالن‌های پذیرایی، همایش و اقامت برای 150 نفر پیش بینی شده است که در مرحله نخست رستوران، سوپرمارکت، نمازخانه، سرویس‌های بهداشتی، اتاق مادر و کودک و فضایی برای ارائه خدمات راهداری و بهداشتی به مسافران با زیربنای یک هزار و 200 مترمربع و دارا بودن پارکینگ اختصاصی به ظرفیت 50 دستگاه تکمیل و به بهره برداری رسیدن است.
محمودی فرد به افتتاح طرح تولید فرآورده‌های گوشتی در این شهرستان با حضور استاندار تهران اشاره کرد و گفت: طرح تولید فرآورده‌های گوشتی شرکت صدف نارون از جمله پروژه های قابل افتتاح جهاد کشاورزی شهرستان می باشد که در شهرک صنعتی آیینه‌ورزان به مساحت دو هزار و 100 مترمربع با ظرفیت 11 هزار و 900 تن در سال و با سرمایه‌گذاری 30 میلیارد ریال صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: این طرح برای 20 نفر به‌صورت مستقیم و 30 نفر به‌صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال کرده است.
این مقام مسئول به افتتاح پروژه عمرانی بخش آب و فاضلاب شهرستان دماوند اشاره کرد و گفت: شروع عملیات اجرای ساختمان اداری، افتتاح پروژه تله متری دماوند، افتتاح ساختمان اداری آبسرد، افتتاح حفر و تجهیز آب آبسرد و افتتاح مخزن 5هزار مترمکعب پونا رودهن از جمله پروژه های عمرانی این بخش است که با اعتباری بالغ بر 98 هزار و 700 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
فرماندار دماوند به پروژه مقبره شهدای گمنام رودهن اشاره کرد و گفت: این پروژه به مساحت 2150 متر مربع، بنای مقبره 93 متر، دارالقران 203 متر، محوطه سازی 1853 و حجم خاکبرداری و کوهبری 12 هزار و 500 متر مکعب با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 500 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
وی همچنین به افتتاح ساختمان شماره 2 فرمانداری شهرستان دماوند اشاره کرد و گفت: این ساختمان به دلیل نبود اعتبارات کافی ساخت و تکمیل آن چند سالی به طول انجامید که امروز با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان با حضور استاندار تهران به بهره برداری رسید که تامین تجهیزات آن نیازمند اعتبارات بیشتر است.
محمودی فرد از دیگر پروژه های شهرستان را تکمیل ساختمان اداری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست.
این مقام مسوول بیان کرد: این پروژه ها در سطح شهرستان زمینه اشتغال 120 نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است.
خبرنگار:الهام حیدری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.