حجت الاسلام حسین درودی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح مدارس «امین»، طرحی است که روحانیون حدود 30 ساعت در هفته، در مدارس فعالیت فرهنگی و تربیتی داشته باشند و برای این هدف روحانیون باید متناسب با نیازهای پایه های تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم آموزش ببینند و گزینش شوند.
وی گفت: روحانیون پس از گذراندن دوره های آموزشی و تخصصی و اخذ مدرک در مدارس متقاضی اجرای طرح امین حضور پیدا کرده و در این مدارس برنامه ای براساس توافق آموزش و پرورش تعریف و حیطه کاری روحانیون مشخص می شود تا موازی کاری و تداخلی با سایر برنامه های مدرسه ایجاد نشود.
درودی با بیان اینکه روحانیون در قالب طرح امین ضمن مشاوره در حوزه های فرهنگی، پرورشی، مذهبی، پاسخگوی سوالات دانش آموزان در موضوعاتی همچون نماز، بلوغ و شبهاتی دینی هستند، افزود: گاهی اوقات دانش آموزان در مدارس نیازمند اطلاعاتی درباره دین هستند تا بتوانند به آموزه های دینی از جمله نماز و احترام به والدین علاقه مند شده و اگر دانش آموزان ارتباط موثر قلبی و روحی و روانی با روحانی آموزش دیده، داشته باشند، بسیاری از آسیب های اجتماعی کاهش پیدا می کند و کادر آموزشی مدرسه هم مشتاق خواهند بود که روحانی در تمام روزها در مدرسه حضور داشته باشد.
وی با اشاره به فعالیت 105 هزار مدرسه در سطح کشور گفت: ما باید 105 هزار روحانی داشته باشیم که به علت کمبود روحانی، تنها 36هزار مدرسه امام جماعت و روحانی داشته و مابقی مدارس امام جماعت ندارند.
درودی افزود: در طرح مدارس امین، به هر مدرسه یک روحانی تعلق می گیرد و اکنون در 3هزار و 500 مدرسه، این طرح اجرا می شود که برای گسترش طرح مدارس امین نیازمند تخصیص اعتبار و ایجاد چارچوب‌های قانونی هستیم.
معاون امور استان های ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به استقبال مدارس و دانش آموزان از طرح مدارس امین اظهار کرد: به عنوان مثال در هنرستانی در قزوین ارتباط مناسبی بین اولیا، دانش آموزان و معلمان وجود نداشت و معلمان علاقه ای به تدریس در این مدرسه نداشتند که با حضور یک روحانی موفق و همکاری او با معلم پرورشی شرایط تغییر کرد و با توجه به بازدیدی که مدتی پیش از این مدرسه داشتیم، 50 نفر از 150 دانش آموز دائم الوضو بودند.
درودی گفت: دانش آموزان مدارس دولتی و غیردولتی استقبال خوبی از طرح مدارس امین دارند به گونه ای که بسیاری از دانش آموزان مدارس تیزهوشان علاقه مند به تحصیل در حوزه های علمیه شدند و برای ما باعث موفقیت است که بسیاری از دانش آموزان نخبه وارد حوزه علمیه شده و در آینده بسیاری از اندیشمندان، دانشمندان و رجال ما می توانند از حوزه علمیه بهره مند شوند.
معاون امور استان های ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به بررسی طرح مدارس امین در شورای عالی آموزش و پرورش ابراز امیدواری کرد: این طرح تصویب شود و مدارسی به عنوان مدارس امین در سطح کشور فعالیت کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.