نماینده مردم شهریار،قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی گفت: شکل‌گیری خانه مطبوعات در سه شهرستان قدس، ملارد و شهریار را اقدامی مثبت می‌دانیم و برای تامین ساختمان این تشکل‌ها، از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

به گزارش ایلنا، محمد محمودی شاه‌نشین، نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه غرب استان تهران که با حضور فرماندار شهریار و روسای ادارات فرهنگ و ارشاد حوزه مشق(ملارد،شهریار و قدس) در اردوگاه شهید منتظری شهریار برگزار شد، ضمن گرامیداشت مقام شامخ شهید محمود صارمی و تقدیر از تلاش‌های اصحاب قلم و رسانه در این حوزه جغرافیایی، اظهار داشت: حرفه خبرنگاری از نمونه مشاغل بسیار سخت و طاقت فرسا به شمار می‌رود و در واقع از حیث همین سختی و مشقت است که بازه زمانی بازنشستگی اصحاب رسانه را 20 ساله تعریف کرده‌اند.

وی با اشاره به لزوم لحاظ‌شدن بیمه خبرنگاران‌عنوان کرد: مدتی است که خانه مطبوعات در سه شهرستان ملارد، شهریار قدس، راه‌اندازی شده که به اعتقاد بنده‌گامی‌مثبت و سازنده در راستای پیگیری‌مطالبات‌صنفی خبرنگاران محسوب می‌شود.

محمودی شاه نشین گفت: تامین ساختمان مورد نیاز خانه مطبوعات در سه شهرستان ملارد،شهریار و قدس از ضروریاتی است که آن را حق خبرنگاران تلقی می‌کنیم و برای تامین آن، از هیچ تلاش و اقدام سازنده‌ای دریغ نخواهیم کرد.

نماینده مردم ملارد،شهریار و قدس در ادامه با اشاره به لزوم تفاوت قائل شدن میان خبرنگاران و خبرنگار نماها، گفت:دروغ پراکنی و نفاق و ایجاد تفرقه با ذات و ماهیت حرفه خبرنگاری سازگار نیست و باید اصحاب رسانه، از ورد چنین افرادی به جرگه خود،ممانعت کنند.

وی افزود: بنده به عنوان نماینده مردم این سه شهرستان در مجلس شورای اسلامی،برای اصلاحِ قوانین مرتبط با عرصه خبرنگاری اعلام آمادگی می‌کنم و در صورت انعکاس موارد ضروری،تلاش خواهم کرد با رایزنی و مذاکره با دیگر نمایندگان پارلمان، در حد توان و بضاعت خویش، بستر و زمینه لازم برای ایجاد تغییرات ضروری و بازبینی احتمالی در ضوابط مرتبط با این حوزه را فراهم سازم.

چارچوب و قواعد نقادی رعایت شود/تخریب حیثیت مسئولان اخلاقی نیست

سعید ناجی،فرماندار شهریار نیز در ادامه این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از تلاش اصحاب رسانه و خبرنگاران برای انعکاس وقایع، رخدادها و توفیقات این شهرستان اظهار داشت: فعالیت خبرنگاری اقتضائاتی دارد که پیگیری قضایی، طرح شکایت، موضع گیری، تکدر خاطر فلان مدیر یا مسئول به دلیل انتقاد از عملکرد او و...از نمونه‌های آن به شمار می‌رود و به واقع فراز و نشیب‌های اینچنینی در حرفه مذکور، چندان غیر طبیعی به نظر نمی‌رسد و همین مخاطرات و اقتضائات است که فعالیت خبرنگاری را سخت و دشوار ساخته است.

وی افزود: البته نباید این واقعیت را نیز از نظر دور داشت که در کنار بالارفتن ظرفیت انتقاد پذیری باید در نقادی‌ها نیز انصاف، قواعد، اخلاق و چارچوب ها رعایت و لحاظ شود در غیر اینصورت با نادیده انگاشتن مولفه‌های فوق، بستر تخریب و خدشه دار کردن حیثیت و آبروی مسئولان و مدیران فراهم می‌شود که به اعتقاد بنده چنین رویکردی اخلاق محور نیست.

فرماندار شهریار عنوان کرد: از نظر ما،خبرنگاران ظرفیتی ویژه برای رصد دقیق و شفاف تحولات و ارتباط میان  مسئولان و مردم محسوب می‌شوند و ما نیز در حد بضاعت و توان خود تلاش کرده‌ایم احترام به این جایگاه را حفظ کنیم.

وی افزود: البته منکر برخی ایرادات و کاستی‌ها نیستیم، اما اهتمام ما بر این امر استوار بوده که متناسب با شرایط زمانی و مکانی و امکانات موجود، شان و جایگاه اصحاب رسانه را گرامی بداریم.

ناجی در خاتمه یادآور شد: خوشبختانه در سال گذشته و سال ما قبل آن، فرصتی به دست آمد و توفیق برگزاری مراسمی بزرگ در راستای تجلیل از خبرنگاران حاصل شد و به واقع این امر به اثبات رسید که ظرفیت‌های شهرستان شهریار به میزانی است که قادر به برگزاری مراسمی فرا شهرستانی و فرا استانی(از حِیثِ کِیفی) است و امید آن داریم این تجربیات شیرین در آینده نیز تکرار شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.