مصطفی قنبرنژاد روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز ثبت نام طرح ترافیک موتورسیکلت های پایتخت از اول مرداد ماه جاری اظهار کرد: لایحه طرح ترافیک موتورسیکلت های پایتخت سال گذشته به همراه لایحه نرخ عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک برای سال 96 به تصویب رسید.
وی افزود: به همین منظور مقرر شد شهرداری تهران در راستای اعطای مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک به موتورسیکلت های پایتخت پس از اخذ تأییدیه معاینه فنی اقدام کرده و گزارش آن را به شورای اسلامی شهر تهران ارائه دهد.
قنبرنژاد افزود: پس از آن کارهای مطالعاتی و زیرساخت های لازم برای اجرای این طرح انجام شد و سامانه مذکور از ابتدای مرداد ماه به منظور ورود اطلاعات مالکان و راکبان موتورسیکلت های شهر تهران که به هر منظور قصد ورود به محدوده طرح ترافیک دارند مورد استفاده قرار گرفت.
وی با بیان اینکه هیچگونه محدودیتی برای ثبت نام موتورسیکلت ها در این سامانه وجود ندارد خاطرنشان کرد: پس از آنکه اطلاعات مربوط به موتورسیکلت های تهران از طریق این سامانه جمع آوری شد، داده های دریافتی به مراجع ذی صلاح ارائه می شود.
قنبرنژاد یادآور شد: هنگام اجرای طرح و دادن مجوز ورود به طرح ترافیک، اطلاعات افرادی که در این مدت در سامانه مذکور ثبت نام کرده اند در اولویت بررسی قرار دارد.
وی افزود: از ابتدای مرداد تاکنون شش هزار و 325 موتور در سامانه ثبت نام کرده اند که از این تعداد شش هزار و 322 مورد راکب هستند.
مدیر واحد صدور آرم سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: همه موتورسیکلت ها باید دراین سامانه ثبت نام کنند وموتورسیکلت هایی به شرط داشتن شرایط لازم اعم از عمر موتورسیکلت ها (زیر هشت سال)، داشتن تأییدیه معاینه فنی و پرداخت عوارض مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک دریافت می کنند.
وی تأکید کرد: هنگام اجرای طرح مالکان و راکبانی که در مرحله اول نست به ثبت نام در طرح مذکور اقدام نکرده باشند پلاک آنها توسط دوربین ها و عوامل اجرایی اعمال قانون می شود.
قنبرنژاد یادآور شد: موتور سیکلت های برقی به صرف ثبت نام در سامانه معاف از پرداخت عوارض بوده و موتورهای کاربراتوری، انژکتوری و هیبریدی (بنزینی - الکتریکی )باید برابر مصوبه شورای شهر تهران نسبت به پرداخت عوارض موتور اقدام کنند.
وی افزود: سامانه جمع آوری اطلاعات موتورسیکلت های پایتخت به گونه ای طراحی شده که مالکیت موتورها از سه طریق 'سند دارم'، 'سند وکالتی' و 'قولنامه ای' مشخص می شود.
مدیرواحد صدور آرم سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه 32 درصد آلودگی هوای تهران مربوط به موتورسیکلت هاست تصریح کرد: از آنجایی که هر موتورسیکلت کاربراتوری به اندازه هشت خودروی کاربراتوری آلودگی ایجاد می کند و در زمان تشکیل کمیته اضطرار حتی خودروهای دارای معاینه فنی نمی توانند در سطح شهر تردد کنند اما محدودیتی برای موتورسیکلت ها ایجاد نمی شود لذا مهمترین هدفی که از اجرای این طرح دنبال می شود موضوع کاهش آلودگی هوا است.
وی مباحث ترافیکی و تخلف از قوانین را از دیگر اهداف اجرای این طرح برشمرد و خاطرنشان کرد: طبیعتا با اجرای این طرح موتورسیکلت هایی که مرتکب تخلفات راهنمایی و رانندگی از جمله ورود ممنوع می شوند نیز اعمال قانون خواهند شد.
به گزارش ایرنا ثبت نام طرح ترافیک موتورسیکلت های پایتخت از ابتدای مرداد ماه آغاز و تا 15 مرداد ماه ادامه دارد.
متقاضیان می توانند برای ثبت مشخصات موتورسیکلت خود از طریق سامانه motorcycle1396.tehran.ir اقدام کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/9353 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.