به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران؛ سرهنگ جلیل انزابی زاده با اشاره به اینکه پروژه مدیریت چرا و کنترل دام بعنوان یکی از اقدامات حفاظتی مهم در ایجاد تعادل دام و مرتع در عرصه های مرتعی مطرح می باشد، به اهداف اجرای این پروژه اشاره کرد و در همین ارتباط افزود: با اجرای این پروژه پروانه های بهره برداری مورد پایش قرار گرفته و ظرفیت چرا در سامان های عرفی بر اساس طرح های مرتعداری مصوب کنترل می شود که این اقدامات تجدید حیات گیاهان مرتعی و جلوگیری از تخریب این منابع ارزشمند را به همراه دارد.
وی به اهمیت و ارزش مراتع لار اشاره کرد و اظهار کرد: مراتع حوزه لار به عنوان یکی از مهمترین رویشگاه های گونه های مرتعی و از غنی ترین ذخایر ژنتیکی گیاهی و جانوری بشمار می آید و از آنجاییکه بخشی از آب شرب تهران از این منطقه تأمین می شود اجرای این پروژه و رعایت ظرفیت چرا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
سرهنگ انزابی زاده وسعت مراتع لار را حدود 73هزار هکتار و ظرفیت چرای دام مجاز در این مراتع را 86هزار واحد دامی اعلام کرد و یادآور شد: با توجه به ویژگی های خاص و منحصر به فرد این مراتع عملیات کنترل دام تا پایان فصل چرا به طور مستمر با حضور گروه هایی متشکل از عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی، کارشناسان امور مراتع و بخش فنی در سطح این مراتع اجرا خواهد شد و با متخلفین بر اساس قوانین و مقررات برخورد قانونی بعمل می آید.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران از عموم بهره برداران و دامداران خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف در مراتع مراتب را از طریق شماره تلفن 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.
با توجه به شرایط اقلیمی، فصل چرای دام در این منطقه از نوزدهم خرداد ماه سال جاری شروع شده و تا نیمه شهریور ماه نیز ادامه خواهد داشت.
خبرنگار: سید جواد آل داود - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.