به گزارش ایرنا، محمد سالاری روز سه شنبه در سیصد و شصت و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اقدامات روزهای اخیر مجموعه مدیریت شهری پایتخت، نسبت به روند صدور پروانه های ساخت و ساز در مناطق شمالی تهران انتقاد کرد.
وی اظهار کرد: ساختمان 17 طبقه ای در شمال تهران در حال ساخت است که مجوز و پروانه ساخت آن 40 روز پیش صادر شده است.
وی افزود: شهرداری ها در مناطق شمالی تهران برای صدور مجوز و پروانه های ساختمانی در 20 روز آینده تحت فشار هستند.
سالاری اظهار کرد: کارکنان شهرسازی در شهرداری های مناطق شمالی پایتخت برای امضا و یا عدم امضا مجوزهای ساختمانی، نگران دارند.
وی با بیان اینکه اقدامات خوبی طی 10 سال گذشته در شهرداری تهران انجام شده گفت: اینکه در روزهای آخر مدیریت فعلی شهر تهران با انجام برخی اقدامات، تلاش ها و خدمات گذشته را زیرسئوال ببریم، درست نیست.

* شهرداری تهران با شهروندان صادق باشد
محمدمهدی تندگویان عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه نمی توانیم خلاف واقعیت را برای مردم بازگو کنیم گفت که مدیریت شهری باید با مردم صادق بوده و شفاف عمل کند.
وی افزود: دوست داریم شورا و شهرداری را بدون مشکل تحویل اعضا و مدیران بعدی بدهیم اما اعداد و ارقام پروژه ها و میزان اعتبارات شهری دارای تناقض است و اتمام بسیاری از پروژه ها تا سال 98 طول می کشد.
تندگویان اظهار کرد: در قرارداد اولیه برخی پروژه های عمران شهری تهران مبلغ 5 میلیارد تومان ذکر شده اما در نهایت پروژه با هزینه ای معادل 15 میلیارد تومان تکمیل می شود.
وی با اشاره به بدهی 60 هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران گفت: با وجود این مسایل و مشکلات، نیازی به تقدیر و تشکر از مدیران شهری وجود ندارد.
محسن پیرهادی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران نیز در واکنش به صحبت های مطرح شده گفت: اگر مدعی هستید که شهر تهران سوخته و دارای مشکلات فراوان است، چرا مشتاق حضور در دوره بعدی شورا هستید.
وی خاطرنشان کرد: اینکه شهر را بدهکار، سوخته و ناکارآمد جلوه دهید، درست نیست.

* شخم زدن مصوبات فرهنگی شورای شهر
مجتبی شاکری عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه این جلسه با انتقاد از عملکرد کمیسیون برنامه و بودجه شورا گفت: تغییرات وسیعی در مصوبات کمیسیون فرهنگی انجام می شود.
وی افزود: مصوبات در زمان تصویب دچار تغییر می شوند اما بعد از تصویب و زمان اجرا هم شاهد تغییرات گسترده ای دراین مصوبات هستیم به گونه ای که مصوبات را شخم می زنند.

* انحراف در تامین اعتبار پروژه های غیرمصوب
رحمت اله حافظی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز دراین جلسه تامین اعتبار پروژه های غیر مصوب از محل منابع پروژه های مصوب را از انحرافات جدی بودجه شهرداری عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه تخصیص اعتبار به صورت سلیقه ای منجر به هرج و مرج می شود افزود: علت عدم تخصیص اعتبار برای احداث پیاده راه دریاچه چیتگر، تشکیل شرکت جدیدی اعلام شده و سئوال این است که این شرکت جدید متعلق به چه کسی است و آیا مجوز شورای شهر را دارد؟
خبرنگار: معصومه آقاامینی - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7244/9353**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.