ثریا شارقی روز دوشنبه در جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده شهرستان دماوند که با حضور کارآفرینان و زنان فرهیخته، نمایندگان امور بانوان ادارات، مسئولان شهرستان و روسای سمن ها و مراکز مردم نهاد در فرمانداری شهرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت دهه کرامت و تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه (س)، اظهار کرد: اینگونه جلسات را می توان یک ستاد تسهیل کننده در قابل شهرستانی و شهری با هدف رسیدگی به مطالبات کارآفرینان دانست.
وی ادامه داد: طی بازدیدهای صورت گرفته از مراکز کارآفرینی شهرستان های استان تهران و بررسی مطالبات آنان، مقرر شد جلساتی با حضور فرماندار و مسئولان شهرستان برگزار شود تا در صورت وجود هرگونه مشکل، روسای ادارات مربوطه پاسخگو باشند که تاکنون بیش از 70 درصد از مطالبات زنان کارآفرین مرتفع شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه زنان در ارائه طرح ها و پروژه های کارآفرینی و اشتغالزایی توانمندی بسیاری دارند، خاطرنشان کرد: با وجود این توانمندی، زنان کارآفرین با مشکلاتی همچون ارائه محصولات و فروش آن مواجه هستند که این مهم با توجه به رکود کشور بیشتر نیز شده است.
شارقی یکی از اقدامات امور بانوان استانداری تهران را ایجاد بستر مناسب جهت ارائه و فروش محصولات زنان کارآفرین دانست و بیان کرد: یکی روش های موثر در بخش معرفی، شناسایی و فروش محصولات زنان کارآفرین، فراهم سازی بستری در قالب سایت های اینترنتی است که زنان می توانند کالاهای خود را ارائه دهند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران به مجوز سایت حامی بانو اشاره کرد و گفت: اکنون مجوز این سایت از وزارت ارشاد گرفته شده و به طور کامل به بخش خصوصی واگذار شده و استانداری تهران و فرمانداری های شهرستان های استان به عنوان هماهنگ کننده، محصولات زنان آسیب دیده، بی سرپرست، خانم های معلول، زنان زندانی و ... را جهت فروش در سایت قرار داده که این مهم تحولی اساسی در درآمد آنان است.
وی همچنین به برگزاری نمایشگاهی با حضور گروهی از تاجران کشورهای مختلف در نمایشگاه دائمی آفتاب اشاره کرد و افزود: برگزاری این نمایشگاه و حضور پرشور زنان کارآفرین با ارائه محصولات تولیدی می تواند در شناسایی و معرفی قابلیت های آنان موثر باشد.
این مقام مسئول به بیمه روستایی برای زنان کارآفرین روستاها و همچنین تهیه کلیپی در راستای معرفی کارآفرینان زن استان اشاره کرد و گفت: زنان توانایی انجام تمامی امور را دارند و می توانند در تمامی عرصه ها پیشرفت کنند که این مهم نیازمند حمایت است.
خبرنگار: الهام حیدری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.