به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ حاج علی صالحی اظهارکرد: با وصول یک فقره پرونده با موضوع مزاحمت اینترنتی و هتک حیثیت در فضای مجازی موضوع در دستور کار این یگان قرار گرفت.
وی افزود: شاکی پرونده در اظهارات اولیه خود بیان داشته که اینجانب از نزدیکان مدیرعامل شرکتی بوده که به علت جرایم اقتصادی پلمب شده است و مالباختگان با تشگیل گروهی در یکی از شبکه‌های اجتماعی سعی در احقاق حقوق خود دارند که یکی از کاربران با نام مستعار و پروفایل جعلی ضمن انتشار مطالب کذب علیه بنده اقدام به توهین و تهدید کرده است.
سرهنگ صالحی ‌ادامه داد: ماموران اداره مبارزه با جرایم پلیس فتا با به کارگیری روش‌های فنی و شگردهای تخصصی‌، متهم را در شهر تهران شناسایی و با مجوز قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.
این مقام انتظامی گفت: متهم دستگیر شده در بازجویی‌های فنی ماموران پلیس با مشاهده ادله جرم و غیر قابل انکار، به بزه انتسابی اعتراف کرد که با عنایت به اینکه شاکی از نزدیکان مدیر عامل شرکتی که کلاهبرداری کرده، با انگیزه انتقام جویی این عمل را انجام دادم.
وی خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی راهی مراجع قضائی شد.
سرهنگ صالحی هشدار داد که هرکس در فضای مجازی به توهین، تهدید و نشر اکاذیب اقدام کند به موجب قانون مجازات جرایم رایانه‌ای به حبس از 91 روز تا دوسال یا جزای نقدی از پنج تا چهل میلیون ریال یا هر دو محکوم خواهد شد.
خبرنگار: امین کمالی فر - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7247//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.