به گزارش ایرنا ، مسعود مرسل پور روز شنبه در جلسه ستاد مبارزه با ساخت و سازغیر مجاز قرچک که در محل فرمانداری این شهرستان برگزارشد، اظهار کرد: بسیاری از ساخت و سازهای غیر مجاز به ویژه در اراضی کشاورزی بیش از آن که مشکلات اجتماعی برای منطقه به بار آورد ، باعث نابودی کشاورزی منطقه می شود که باید با آن مقابله کرد.
وی اظهار کرد: تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز تبعات بسیار زیادی با خود به همراه دارد که به منظور گریز از مشکلات بعدی باید پیش از ساخته شدن یک بنای غیر مجاز ، از روند احداث آن جلوگیری کرد.
مرسل پور فرهنگ سازی را مهمترین عامل در کاهش ارتکاب افراد به ساخت وساز غیر مجاز اعلام کرد و افزود : بسیاری از افراد به دلیل عدم آگاهی از بار حقوقی و مشکلاتی که این اقدام برای جامعه به همراه دارد اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز می کنند که با اطلاع رسانی مناسب می توان از میزان این مشکل کاست.
وی گفت :مجلس شورای اسلامی قانونی در خصوص مجازات استفاده کننده گان غیر مجاز از آب، برق، گاز و تلفن به تصویب رسانده که پس از تأئید شورای نگهبان ، جهت اجرا به رئیس جمهور ابلاغ شده است که اجرای آن می تواند به صورت موقت برخی از مشکلات را کاهش دهد.
فرماندار قرچک گفت : این که شهرداری ها و دهیاری ها از ساخت و ساز غیر مجاز جلوگیری می کنند در اصل به بخشی از وظایف خود عمل کرده اند ، مهمترین کار اقداماتی است که از هر گونه تغییر کاربری ، تخلیه مصالح و ساخت و ساز غیر مجاز جلوگیری کند.
وی افزود: اراضی کشاورزی شهرستان قرچک بسیار مرغوب و حاصلخیز است که با ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییر کاربری ها ، این اراضی از بین رفته و کشاورزی شهرستان نابود می شود.
قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.