به گزارش خبرنگار ایرنا، به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه نمایشگاه صنایع دستی از 26 تیر ماه در ایوان انتظار برپا شده است.
همچنین این نمایشگاه به مدت 9روز تا 3 تیر به کار خود ادامه خواهد داد که این نمایشگاه می تواند گامی عملی در حمایت از تولید داخلی، تحقق اقتصاد مقاومتی و معرفی هنر ناب ایرانی باشد.
بنابراین گزارش در این نمایشگاه صنایعی نظیر سفال، خاتم کاری، مینا کاری گره چینی، فیروزه کاری، تابلو فرش، قلم کاری و نمد از استان‌های مختلف کشور مانند اصفهان، همدان، سیستان و بلوچستان و دیگر استان‌های هنر خیز کشور معرفی خواهد شد، ضمن آنکه در کنار برپایی غرفه‌های عرضه صنایع دستی، کارگاه‌های آموزشی نیز مشغول فعالیت هستند.

** بازارچه خوداشتغالی در زیرگذر تئاترشهر برگزار می‌شود
بازارچه خود اشتغالی زنان سرپرست خانوار نیز به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه و با مشارکت ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران از 31 تیر تا 6 مرداد ماه در زیرگذر تئاترشهر برگزار می‌شود.
عرضه و فروش محصولاتی نظیر پوشاک، زیورآلات، مواد غذایی و ملزومات خانگی در بیش از 60 غرفه از جمله بخش‌های این بازارچه است.
هدف ازبرگزاری این بازارچه گسترش و تقویت خوداتکایی و خودباوری و تحقق شعار سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است.

** نمایشگاه پسماند و برنامه «هنر و خلاقیت» در گذرگاه‌های فرهنگی مترو
نمایشگاه پوستر «بازیافت» در ایستگاه مترو عبدل آباد و برنامه «هنر و خلاقیت» در ایستگاه‌های شهید بهشتی و جانبازان میزبان مسافران شهر زیر زمینی شدند.
به منظور ترویج فرهنگ بازیافت پسماند از مبدا، مسافران شهرزیر زمینی در ایستگاه متروی عبدل آباد به تماشای نمایشگاه پوستر با موضوع بازیافت می‌نشینند.
هدف از برگزاری این نمایشگاه ارتقای فرهنگ نظافت و بهداشت اجتماعی با تأکید بر تفکیک زباله از مبدا و کاهش تولید آن است.
معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه قصد دارد با برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست موفق به فرهنگ سازی و آموزش به منظور تغییر شیوه و رویه غلط فعلی شود.
همچنین این نمایشگاه با مشارکت سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران شامل طرح‌های گرافیکی و آثاری از هنرمندان گرافیست در قاب تصویر گذرگاه فرهنگی ایستگاه عبدل آباد میزبان نگاه مسافران مترو است و به زودی نمایشگاه پسماند در چند ایستگاه دیگر نیز برپا خواهد شد.

** اجرای برنامه هنر و خلاقیت در متروی تهران
به منظور معرفی و حمایت از کار و خلاقیت هنری هنرمندان برنامه «هنر و خلاقیت» در ایستگاه مترو شهید بهشتی برگزار شد.
معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری در مناسبت‌های مختلف و به منظور حمایت از هنرمندان برنامه‌های متنوع هنری را در قالب نمایشگاه و کارگاه‌های آموزشی در اختیار هنرمندان قرار می‌دهد و مسافران شهر زیر زمینی نیز از این برنامه‌ها استفاده می‌کنند که در حال حاضر نیز با مشارکت مدیریت فرهنگسرای مترو برنامه هنر و خلاقیت در ایستگاه شهید بهشتی برپاست که در آن کارگاه‌های هنری از قبیل منبت کاری روی چوب، حکاکی روی فلز، خوشنویسی، نقاشی و تذهیب در معرض نگاه مسافران مترو قرار می‌گیرد.
این برنامه روزهای 8 و 15 مرداد در ایستگاه جانبازان (گلبرگ) نیز برپا می‌شود.
خبرنگار: سید جواد آل داود - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7243/7247//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.