عباس صفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران به اقدامات صورت گرفته در تنها کشتارگاه شهر دماوند اشاره و اظهار کرد: برای خرید و نصب این دستگاه در محل کشتارگاه دماوند، یک میلیارد و 900 میلیون ریال از منابع مالی شهرداری هزینه شده است.
وی بابیان اینکه عملیات نصب این دستگاه تا پایان تیر ماه انجام و به مرحله بهره برداری می رسد، گفت: دام هایی که در کشتارگاه دماوند ذبح می شود، قبل از عرضه به بازار مصرف حداقل 24 ساعت در دستگاه پیش سردکن و در دمای صفر تا 4 درجه سانتیگراد ( دمای یخچالی) نگهداری می شود.
شهردار دماوند اضافه کرد: در کشتارگاه این شهر روزانه 300 تا 400 دام کشتار می شود که ظرفیت این دستگاه حدود 500 لاشه دام ذبح شده است که این کشتارگاه، شهرهای دماوند، کیلان، آبسرد و روستاهای اطراف را پوشش می دهد.
شهردار دماوند یکی از وظایف شهرداری در حوزه مواد غذایی توجه به سلامت مردم و جامعه دانست و گفت: دامپزشکی و شبکه بهداشت برای جلوگیری از بروز بیماری تب کریمه‌کنگو، شهرداری را ملزم به خرید یک دستگاه پیش سردکن کرده‌اند، البته شهرداری دماوند در کشتارگاه تا زمان تهیه این دستگاه از2 یخچال برای جلوگیری از بروز انواع بیماری استفاده کرد.
صفری به رفع مشکل سپتیک ( تصفیه فاضلاب به ویژه فاضلاب های بهداشتی - انسانی است. که در آن فاضلاب به کمک فرایندهایی از قبیل ته نشینی، شناور سازی و بیولوژیکی تصفیه می گردد.)کشتارگاه دماوند اشاره کرد و افزود: برای رفع مشکل فاضلاب کشتارگاه دماوند هماهنگی‌هایی با بخش بیوشیمی دانشگاه صنعتی شریف انجام شده است و نمونه‌هایی برای آزمایش به این دانشگاه ارسال و آلودگی فاضلاب کشتارگاه دماوند تشخیص داده شد تا برحسب آن بتوان یک سیستم فاضلاب سالم برای این مرکز ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه راه‌اندازی سپتیک کشتارگاه دماوند از موارد بسیار مهم محسوب می شود، بیان کرد: در تلاش هستیم سپتیک کشتارگاه دماوند را به حالت سیستم تک فاضلابی تبدیل کنیم که با توجه به پیش‌بینی برآوردهای انجام‌شده، راه‌اندازی سپتیک این کشتارگاه به 5 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که میزان اعتبار قابل تامین است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.