به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدحسین هاشمی روز چهارشنبه در اولین جشنواره ارتقای تولید و مصرف آبزیان در برج میلاد افزود: میزان تولید محصولات کشاورزی استان تهران از 4.5 میلیون تن در سال 92 و ابتدای فعالیت دولت یازدهم اکنون به 5.7 میلیون افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: استان تهران سال گذشته در ستاد اقتصاد مقاومتی کشور موفق به کسب رتبه نخست به لحاظ انجام فعالیت ها و اقدامات موثر در راستای تحقق سیاست های اصلی مقاومتی به ویژه در بخش های صنعتی و کشاورزی شد.
استاندار تهران تاکید کرد: صنعت و کشاورزی یکی از موضوعات مهم در بخش توسعه اقتصادی کشور است و باید تلاش کنیم در کنار توسعه صنعتی به کشاورزی مدرن و صنعتی نیز دست پیدا کنیم.

* بیش از 90 درصد محصولات کشاورزی استان تهران با آب سالم کشت می شود
استاندار تهران همچنین به موضوع کشت محصولات کشاورزی در سطح استان اشاره کرد و گفت: اقدامات خوبی در سال های اخیر برای آبیاری اراضی کشاورزی استان تهران با استفاده از آب سالم انجام شده به نحوی که درحال حاضر بیش از 90 درصد از محصولات کشاورزی استان تهران به ویژه محصولات سبزی و صیفی با آب سالم کشت می شود.
وی اظهار کرد: با توجه به وضعیت خشکسالی در استان تهران، تغییری در الگوی کشت استان ایجاد شد که این امر منجر به رشد و توسعه بخش کشاورزی استان و افزایش چشمگیر میزان تولید محصولات کشاورزی در این استان شده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین جشنواره ارتقای تولید و مصرف آبزیان امروز - چهارشنبه - با حضور سیدحسین هاشمی استاندار تهران ، حسن صالحی رئیس سازمان شیلات کشور، علی اشرف منصوری رئیس جهاد کشاورزی استان تهران و جمعی از مدیران در برج میلاد تهران آغاز شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سیدجواد آل داود - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/1109/7243**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.