به گزاش خبرنگارایرنا محسن ولیئی روزسه شنبه در آیین افتتاح مرکز نیکوکاری الکوثر در منطقه چهار تهران با بیان اینکه مدیریت مراکز نیکوکاری محله محور است افزود: با توجه به محقق شدن اهداف این نهاد برای تقویت استقلال کاری و احراز هویت مردمی این مراکز، کمیته امداد مدیریت این مراکز را به هیات عامل مراکز نیکوکاری واگذار کرده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون 36 مرکز نیکوکاری در سطح استان تهران فعال است، بیان کرد: نیکوکاران و خیران هر محله و منطقه با ارائه کمک های نقدی و غیر نقدی در رفع محرومیت نیازمندان محل و منطقه خودشان تلاش می کنند.
ولیئی با اشاره به اینکه مسجد الکوثر سی و هفتمین مرکز نیکوکاری است که فعالیت خود را در سطح این استان آغاز کرده است، عنوان کرد: یکی از پایگاه های ایجاد مراکز نیکوکاری مساجد است که جلوگیری از آسیب های اجتماعی، تقویت روحیه کمک به مردم ، گسترش ارتباط خیران و مردم محله از کارکردهای اجتماعی مساجد است.
وی تأکید کرد: این مسئله برای ما محسوس است که هر جا پای خیران به مساجد باز شده است، کارکرد مساجد گسترش پیدا کرده است.
ولیئی به محورهای فعالیت مرکز نیکوکاری الکوثر اشاره کرد و گفت: تأمین کمک معیشت، ارائه خدمات فرهنگی و کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان، بهداشت و درمان، احداث و تعمیر مسکن و جذب مشارکت های خیران محله برای نیازمندان همین محله پنج محور اساسی فعالیت های این مرکز نیکوکاری است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امین کمالی فر انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7247 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.