«بیست و هشتمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر سراسر کشور و سی و چهارمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان پسر سراسر کشور با حضور حدود 18 هزار و 500 دانش‌آموز از 16 تیرماه تا 15 شهریورماه در 11 استان شهرکرد، کهگیلویه و بویراحمد، البرز، مازندران، ایلام، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، فارس، کردستان، مرکزی، آذربایجان غربی برگزار می شود.»
حسن محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دانش آموزان تهرانی از 15 تیرماه به مسابقات ورزشی دانش آموزی کشوری اعزام شدند.
وی گفت: در مرحله اول، 6تیم از دوره ابتدایی در رشته های تنیس روی میز، بدمینتون و شطرنج در 2 جنسیت دختر و پسر به شهرهای ارومیه، خمین اعزام شدند که شهر تهران از مجموع این 6 تیم، سه مقام اول، یک مقام سوم، یک مقام پنجم و یک مقام هفتم را کسب کرد.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه دانش آموزان دختر متوسطه در مسابقات بدمینتون سراسر کشور در شهرستان خمین در بخش تیمی این مسابقات مقام نائب قهرمانی و در بخش 2 نفره مقام قهرمانی را کسب کردند، افزود: تیم متوسطه اول دختران در رشته تنیس روی میز مقام اول را کسب کرد.
محمدی گفت: تیم متوسطه اول پسران در رشته های بدمینتون، تنیس روی میز و شطرنج مقام اول، تیم متوسطه دوم پسران در رشته تنیس روی میز مقام دوم و تیم کشتی پهلوانی پسران در دوره متوسطه اول اعزامی به خراسان جنوبی مقاوم اول را کسب کرد.
وی اظهار کرد: مسابقات ورزشی دانش آموزی در طول سال تحصیلی، در سه مرحله مدرسه ای، منطقه ای و استانی برگزار شد که این مسابقات در مرحله منطقه ای و استانی میزبان 80هزار نفر شرکت کننده بود و از این تعداد 700 نفر برگزیده و در قالب تیم های منتخب به مسابقات کشوری اعزام می شوند.
وی افزود: دانش آموزان منتخب راه یافته به مسابقات ورزشی دانش آموزی(دختران و پسران) کشوری در سه دوره تحصیلی در 65 رشته ورزشی از جمله تنیس روی میز، بدمینتون، شطرنج، رشته های توپی(والیبال، بسکتبال، هندبال، فوتسال)، دو و میدانی، طناب زنی، بومی- محلی، شنا، کشتی (آزاد، فرنگی)، ورزش پهلوانی و زورخانه ای(پسران)، ژیمناستیک، به رقابت می پردازند.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران خاطرنشان کرد: تهران بیش از یک دهه است که هر سال بزرگترین کاروان ورزشی دانش آموزی را به مسابقات کشوری اعزام و مقام قهرمان و قهرمانی را کسب می کند.
محمدی با اشاره به اجرای طرح «مدرسه قهرمان» گفت: این طرح از سال گذشته توسط وزارت آموزش و پرورش در سطح مدارس کشور اجرا می شود که بر اساس این طرح، مدرسه ای که در سطح منطقه و استان موفق به کسب مقام قهرمانی شد با مدیریت آموزشگاه به صورت اتوماتیک به عنوان نماینده استان به مسابقات کشوری اعزام می شود که آموزش و پرورش هم به عنوان حامی و تسهیل کننده امور در خدمت این تیم های منتخب است.
وی افزود: امسال براساس این طرح، در مسابقاتی که مدرسه قهرمان تعریف شده، مدارس منتخب به مسابقات کشوری اعزام می شوند و آموزش و پرورش شهر تهران حمایت های لازم را از این تیم های منتخب خواهد داشت.
محمدی گفت: براساس رویکرد جدید وزارت آموزش و پرورش، با توجه به شرایط حاضر شاید بتوان گفت که رویکرد مناسب و آینده نگرانه ای است اما در اجرا استان ها را با چالش هایی مواجه کرده که آموزش و پرورش شهر تهران در تلاش است مشکلاتی از جمله بنیه ضعیف بسیاری از مدارسی را که در مرحله استانی منتخب و به مرحله کشوری راه یافتند، به حداقل برساند.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد: در راستای حمایت از این تیم های منتخب و ایجاد امکان برای راه یابی آنها به مرحله کشوری حدود 50درصد از هزینه ها یا بیشتر را آموزش و پرورش شهر تهران تامین می کند و تلاش می کنیم استقلال و هویت را به مدارس بدهیم که در مسابقات ورزشی با نام و با حضور مسئولان خود شرکت کنند و امیدواریم در این زمینه به اهداف مدنظر وزارت آموزش و پرورش دست پیدا کنیم.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.