به گزارش خبرنگار ایرنا محمدرضا مس فروش عصر دوشنبه در آئین بزرگداشت روز صنعت که در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد، افزود: تهران دیگر ظرفیت ایجاد واحدهای صنعتی که به زمین زیاد و مصرف انرژی های بالا نیاز دارند را ندارد و ایجاد صنایع جدید در تهران هم در دستور کار دولت نیست.
وی با بیان اینکه ایجاد صنایع تا شعاع 120 کیلومتری ممنوع است از اینکه در زمان برخی وزرا و در سالهای گذشته بیش از 9 هزار کارت و مجوز صنعتی صادر شد انتقاد کرد.
به گفته این مسئول هم اکنون بیش از سه هزار و 400 واحد صنعتی معتبر و دارای مجوز در استان تهران فعالیت دارند اما در مقابل وجود واحدهای بدون مجوز و صنوف باعث شد که برنامه ساماندهی این واحدهای بدون مجوز و پراکنده در شهرک های صنعتی در دستور کار قرار گیرد.
مس فروش ادامه داد که در استان تهران استقرار واحدهای صنعتی جز برای آن دسته از صنایعی که در زمینه دانش بنیان ها فعالیت می کنند، مطلقا ممنوع است.
این مسئول همچنین وجود برخی قوانین و مقررات بازدارنده را از مشکلات اصلی واحدهای تولیدی و صنعتی استان تهران برشمرد و گفت لازم است در کنار دولت، سایر قوا و ارگان های تصمیم گیر برای اصلاح یا حذف برخی قوانین و مقررات تلاش کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران همچنین از پرداخت یک هزار و 870 میلیارد تومان تسهیلات طرح رونق تولید بصورت مستقیم یا از راه سامانه در سال گذشته به واحدهای تولیدی مشکل دار خبر داد و سهم امسال استان تهران از محل این تسهیلات را 2 هزار و 500 میلیارد ریال اعلام کرد.
وی همچنین سهمیه صادراتی تعیین شده برای استان تهران در سال جاری را 15 میلیارد و 300 میلیون دلار عنوان کرد.
در این مراسم از 17 واحد صنعتی برگزیده استان تهران با اهدای تندیس و لوح قدردانی شد.
خبرنگار: یحیی معماری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/6539/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.