به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالحمید احمدی عصر چهارشنبه در مراسم آئین روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در مجموعه ورزشی دیهیم (شرق تهران) در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر افزایش زورخانه ها در کشور و توسعه فرهنگ پهلوانی اظهار کرد: ورزش پهلوانی بی نظیر و مردم پسند است و با کمک دلسوزان می توان ورزش زورخانه ای را توسعه داد.
احمدی با بیان اینکه ورزش زورخانه ای یک آئین ملی و اسلامی است اظهار کرد: این ورزش از جایگاه ویژه ای در نزد ما برخوردار است و تلاش می کنیم که فرهنگ و آئین پهلوانی در کشور ترویج شود.
وی خاطرنشان کرد: ورزش زورخانه ای یک ورزش تمام و کمال است و با حمایت وزارت ورزش باید جوانان را به حضور در زورخانه ها تشویق کرد.

** ورزش زورخانه ای را در دنیا مطرح کنیم
همچنین مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در جمع خبرنگاران افزود: ورزش زورخانه ای و پهلوانی را باید در دنیا مطرح کنیم چرا که جایگاه این رشته ورزشی در نزد ایرانیان است.
رضا گلمحمدی، هدف و بزرگداشت این روز را گسترش فرهنگ پهلوانی در کشور توصیف کرد و گفت: 17 شوال (روز پیروزی امیرالمومنین به عمربن عبدود در جنگ خندق) به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای می تواند به تعمیق بخشیدن ورزش ملی و مذهبی زورخانه ای کمک کند.
وی با بیان اینکه در این آئین ورزشکاران پهلوانی از 70 مجموعه ورزشی شرکت کردند اظهار کرد: بزرگداشت این مراسم ملی و مذهبی در سال های آینده با حضور ورزشکاران بیشتری برگزار خواهد شد.
گلمحمدی ابراز امیدواری کرد که توجه به ورزش زورخانه ای و پهلوانی در کشور موجب ترویج آن در جهانی باشد.
خبرنگار: امین کمالی فر - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7247/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.