سیدعلیرضا فاطمیان پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ساختمان سینما تهران ارزش تاریخی ندارد، اظهار کرد: این ساختمان با قدمتی 50 ساله، جز سینماهای قدیمی تهران سال ها تعطیل بوده و بازسازی نشده است.
وی با اشاره به قرارگرفتن ساختمان سینما تهران در طرح توسعه میدان امام حسین(ع) توسط شهرداری تهران گفت: در این طرح قرار بود که املاک همجوار میدان امام حسین(ع) خریداری و ساخته شود که به دلیل مسکوت ماندن این طرح، ما تقاضا کردیم که با توجه به برنامه های فرهنگی هنری پرمخاطب با محوریت برنامه های آیینی در میدان امام حسین(ع)، ساختمان سینما تهران در اختیار سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مدیریت فرهنگی هنری منطقه12 تهران قرار بگیرد که این امر محقق شد.
فاطمیان پور با اشاره به بازسازی ساختمان سینما تهران، افزود: این ساختمان پیش از این، غیرقابل استفاده بود که در مرحله اول، طرح توسعه ای را برای این مجموعه ارائه دادیم و تصویب شد.
مدیر فرهنگی هنری منطقه 12 شهر تهران گفت: براساس نظر کارشناسان، ساختمان سینما تهران از لحاظ سازه قابل استفاده است که به دلیل نبود رسیدگی، نیازمند بازسازی است و با توجه به اقدامات شهرداری منطقه 12، این مکان بازسازی و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
وی افزود: فازاول ساختمان سینما تهران به عنوان یک مجموعه فرهنگی هنری شامل سالن سینما و سالن حرفه ای تئاتر برای برگزاری برنامه های فرهنگی هنری تا پایان فصل تابستان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و به دلیل واقع شدن در میدان امام حسین(ع) به نام فرهنگسرای عترت نامگذاری شده است.
فاطمیان پور با بیان اینکه میدان امام حسین(ع) به عنوان تنها میدان آیینی شهر تهران شناخته شده، اظهار کرد: تاکنون برنامه های فرهنگی هنری با مخاطبان 10 تا 12هزار نفر در این میدان اجرا شده و در مواقعی اجرای تئاتر صحنه ای نیازمند فضا، نور و دکور مناسب است که فرهنگسرای عترت به عنوان تکمیل کننده برنامه های فرهنگی، هنری و آیینی میدان امام حسین(ع) مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

*اجرای برنامه های دهه کرامت و ولایت در میدان امام حسین(ع)
رئیس فرهنگسرای شهر با اشاره به برگزاری ویژه برنامه هایی دهه کرامت در میدان امام حسین(ع) گفت: در این دهه جشن ها و نمایشگاه های فرهنگی هنری ویژه ای تدارک دیده شده است.
مدیر فرهنگی هنری منطقه 12 شهر تهران افزود: در دهه ولایت با مشارکت حوزه هنری استان تهران، ویژه برنامه «ناقلین علوی» اجرا و نقالان درباره شخصیت حضرت علی(ع) و وقایع تاریخی نقالی خواهند کرد.
10روز نخست ماه ذی العقده همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) تا سالروز میلاد امام رضا(ع) دهه کرامت و از عید سعید قربان تا عید غدیرخم، دهه ولایت نامگذاری شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.