به گزارش ایرنا برزین ضرغامی روز دوشنبه در جلسه مشترک انجمن های هنری استان تهران با تاکید بر حمایت از انجمن های هنری افزود: یکی از مهمترین رویکردها و عملکرد های مثبت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در طول چهار سال گذشته، تشکیل و تقویت انجمن های هنری و واگذاری بسیاری از امور به آنان بوده است.
ضرغامی با بیان اینکه اکنون از مرحله ابتدایی و تاسیس انجمن ها گذر کرده ایم، خاطر نشان کرد: این انجمن ها باید نسبت به توسعه فعالیت ها، ایجاد ارتباطات گسترده هنری و اجرایی با سایر مراکز فرهنگی و هنری، ارتقاء و ساماندهی ساختاری و اداری انجمن، برنامه ریزی های دقیق و تقویت مالی و اقتصادی انجمن در راستای استقلال و کاهش وابستگی به دولت گام های جدی بردارند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از برنامه های مهم و ساختاری در حوزه هنر، را امور آموزشی دانست و تاکید کرد: این اداره کل از این حوزه حمایت می کند.
وی یادآور شد: انجمن های هنری باید با برنامه ریزی دقیق نسبت به برگزاری دوره های آموزشی و کارگاهی و جذب استعدادهای هنری در استان تهران با همکاری و حمایت اداره کل اقدام کنند.
محمد حسین اسماعیلی معاون هنری سینمایی اداره کل ارشاد استان تهران نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت انجمن های هنری گفت: توسعه انجمن های هنری از مهمترین افتخارات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در طول چهار سال گذشته است.
وی تعامل و همکاری با انجمن های هنری را مثبت ارزیابی کرد و افزود: انجمن ها پس از چندین سال فعالیت به یک بلوغ نسبی دست یافته اند و بی شک با اقدامات و برنامه ریزی های انجام شده، این انجمن ها در آینده ای نزدیک به بالندگی و پویایی بیشتری دست خواهند یافت.
بر اساس این گزارش برگزاری دوره های کارگاهی آموزش و تولید تئاتر در شهرستان های تابعه و برگزاری جشنواره تئاتر استان تهران با همکاری انجمن هنرهای نمایشی؛ برگزاری دوره های آموزشی و پژوهشی موسیقی در شهرستان های تابعه از مصوبات جلسه یادشده بود.
همچنین برگزاری جشنواره آواها و نواهای رضوی با همکاری انجمن موسیقی، برگزاری جشنواره و نمایشگاه هنرهای تجسمی و جشنواره ملی کاریکاتور با موضوع اقتصاد مقاومتی توسط انجمن هنرهای تجسمی استان تهران از دیگر مصوبات این جلسه بود.
خبرنگار: معصومه آقا امینی - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.